וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדאם חוסיין רצה לחסל רדיו שהפעילה ארה"ב

שרותי המודיעין בצ'כיה טוענים שהרודן העירקי שהוצא להורג ביקש לפגוע בשדרני רדיו עירקיים ששידרו מאירופה. חוליית חיסול עירקית נשלחה להשתיק את השידורים החתרניים שמימנה ארה"ב- אך נחשפה

שליט עירק לשעבר סאם חוסיין, הורה בתחילת העשור לפגוע בשדרנים העירקים של תחנת הרדיו 'אירופה החופשית'. אולפני התחנה ששידרה תוכן ליברלי ודמוקרטי שכנו אז בפראג, בירת צ'כיה. הם מומנו על ידי ארצות הברית ונקלטו בעירק - אז עדיין תחת שלטונו האכזר של סדאם.

יאן סוברט, דובר בשירותי המודיעין הצ'כים אמר אמש (ראשון) כי סדאם הורה לסוכנים בכוחות הביטחון של ארצו לנטרל את המטרד הרדיופוני. לשם כך אגרו הסוכנים מגוון כלי נשק ובהם מטולי רימונים, רובי קלצ'ניקוב ותתי מקלע שהוברחו לצ'כיה בתוך מכוניות דיפלומטיות. לדברי סוברט, הסוכנים שכרו דירה על שם חברה מזויפת מעבר לרחוב שבו שכנו אולפני התחנה, ותכננו לתקוף מבעד לחלון הדירה.

"סדאם חוסיין הורה למנגנוני המודיעין שלו לשבש באלימות את השידורים העירקים של התחנה, ואף הקצה לשם כך משאבים כספיים לא מבוטלים", אמר סוברט. לדבריו, התכנית סוכלה לאחר שכוחות הביטחון בצ'כיה גילו את מצבור כלי הנשק, והעירקים מסרו אותו לידיהם בשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully