וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: חיוני שתקום מדינה פלסטינית

מזכ”ל האו”ם באן קי מון אמר כי הוא מודאג מהמשך הבנייה בהתנחלויות, אותה יש להקפיא לחלוטין. לדבריו, ירושלים תהיה בסופו של דבר בירה של שתי המדינות

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר כי הוא מודאג מהמבוי הסתום אליו נקלע המו"מ בין ישראל והרשות הפלסטינית. "חיוני שתושג מדינה ריבונית פלסטינית", אמר באן, "המדינה תתבסס על קווי 67 תוך חילופי שטחים ומתן פיתרון צודק לבעיית הפליטים". בהודעה לרגל יום הסולידריות עם העם הפלסטיני שחל אתמול (ראשון) אמר באן כי "האתגר הגדול ביותר לשיחות הוא ליצור תנאים שיספקו לצדדים את האמון הדורש להמשך הדרך".

סוכנות הידיעות הסינית שינואה דיווחה כי באן בירך על מה שהגדיר "התקדמות משמעותית" של הפלסטינים לקראת עמידה ביעדים שהגדירה 'מפת הדרכים'. "אני קורא לפלסטינים להילחם בקיצונים אלימים ולהימנע מהסתה. עליהם להמשיך לחתור לבנות את מוסדות מדינתם", אמר מזכ"ל האו"ם. "השיפורים האלה מובילים לביצועים טובים יותר בביטחון ובכלכלה". הוא אף שיבח את ישראל על צעדים שעשתה "כדי לתרום למגמות החיוביות אלה".

עם זאת, הביע באן דאגה עמוקה מהמשך הבנייה במזרח ירושלים ובהתנחלויות בגדה ואמר כי יש להקפיא לחלוטין את הבנייה, לרבות לצרכי ריבוי טבעי. הוא אף ציין כי יש לפרק את המאחזים שנבנו מאז 2001. לדבריו, אף שהצהרת ראש הממשלה נתניהו על הקפאת הבנייה היא צעד בכיוון הנכון, היא אינה עומדת בבמלואה בדרישות שמציבה מפת הדרכים.

בהתייחסו לירושלים, אמר באן כי היא תהווה את הגורם האחרון עליו ידונו הצדדים במשא ומתן. "העיר תשמש כבירה של שתי מדינות, עם סידורים שיהיו מקובלים על הצדדים באזורים הקדושים". הוא אף ציין כי הוא מודאג מפינוי והריסת בתים ומוסדות פלסטינים במזרח העיר ואמר כי פעולות כאלה "יוצרות מתח, גורמות סבל ופוגעות עוד יותר באמון בין הצדדים".

מזכ"ל האו"ם לא שכח להתייחס לירי הקסאמים, ואמר כי על הפלסטינים "להתחשב בצרכי הביטחון הלגיטימיים של ישראל, למנוע הברחות נשק לרצועת עזה ולהפסיק את ירי הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully