וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואנדה הצטרפה רשמית לחבר העמים הבריטי

חבר העמים הבריטי ממשיך להתרחב. החברה ה-54 היא המדינה האפריקאית רואנדה. ארגוני זכויות אדם טענו כי ההחלטה לא ראויה, כיוון שהמדינה אינה מצייתת לחוקים הבינלאומיים

חבר העמים הבריטי החליט היום (ראשון) לצרף את רואנדה דוברת הצרפתית בתור המדינה ה-54 בגוף, אשר מורכב ברובו ממדינות שהיו מושבות של הכתר הבריטי.

ההחלטה על צירופה של המדינה המרכז אפריקאית התקבלה במהלך כינוס ראשי מדינות חבר העמים, ובראשם המלכה אליזבת השנייה, שנערך בטרינידד ובטובגו שבים הקריבי. מזכ"ל הארגון, קמלש שרמה, התקשר לנשיא רואנדה, פול קגאמה, כדי לעדכן אותו בהחלטה. החברה האחרונה שהצטרפה לחבר העמים - שמטרתו העיקרית היא להפיץ דמוקרטיה, ממשל טוב וכבוד לזכויות אדם – הייתה מוזמביק, המושבה הפורטוגלית לשעבר באפריקה, שהפכה לחברה ב-1995. שתי החברות החדשות הן היחידות בארגון הבינלאומי שלא היו שייכות בעבר לאימפריה הבריטית.

לפני עצמאותה של רואנדה ב-1962, היא הייתה תחת שליטה של גרמניה ולאחר מכן של בלגיה. בתור מדינה דוברת צרפתית, רואנדה חיזקה את קשריה עם צרפת במהלך שנות כהונתו של הנשיא פרנסואה מיטראן.

הנשיא קגאמה פעל לקרב את ארצו לעבר המדינות דוברות האנגלית, על רקע חילוקי דעות עם פריז על האירועים שהובילו לרצח העם ב-1994 שבו נרצחו 800 אלף בני אדם. צרפת הואשמה כי תמכה בממשלה הקודמת ברואנדה, שהייתה אחראית לטבח של בני הטוטסי ושל בני הוטו מתונים. ב-2006 ניתקה רואנדה את קשריה הדיפלומטיים עם צרפת אחרי ששופט האשים את קגאמה וכמה מבכירי שלטונו ברצח של הנשיא לשעבר. מאז הפכה האנגלית לשפה הרשמית במדינה, לצד צרפתית והניב המקומי, קינירוונדה.

על אף שהנשיא קגאמה זכה לשבחים על ניהול הממשלה והצליח להשיג השקעות זרות אחרי רצח העם ב-1994, ארגוני זכויות אדם טענו כי הוא שולט בצורה רודנית במדינה. היוזמה לזכויות אדם בחבר העמים, גוף שמקדם זכויות במסגרת הארגון, הזהיר כבר ביולי כי זו תהיה טעות לצרף את רואנדה לחבר העמים.

לפי חברי היוזמה לזכויות אדם, אמנם יש שקט פנימי מאז רצח העם ב-94', אבל רואנדה פלשה לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו השכנה ארבע פעמים מאז. כמו כן טענה התנועה כי הציות של רואנדה לחוק הבינלאומי, חופש הדיבור והעיתונות ומערכת הצדק החברתי במדינה אינם תואמים את הסטנדרטים העולמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully