וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאיימת: לא נשתף פעולה עם סבא"א

יומיים לאחר שסוכנות הגרעין גינתה את אירן על בניית מתקן הגרעין בקום, ביקש הפרלמנט האירני מהממשלה להגיש תכנית לצמצום שיתוף הפעולה עם סבא"א

הפרלמנט האירני דחק היום (ראשון) בממשלת אירן להגיש הצעה לצמצום שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הצעד מגיע יומיים אחרי שסבא"א קראה לאירן להפסיק להעשיר אורניום בשטחה ואת בניית המתקן הגרעיני בקום.

"בגלל ההתנהגות של מעצמות העולם, הממשלה צריכה להגיש את תוכניתה לצמצם את רמת שיתוף הפעולה עם הסוכנות", נמסר בהודעה מטעם חברי הפרלמנט.

מוקדם יותר אמר יו"ר הפרלמנט האירני עלי לריג'אני, שאירן עלולה לצמצם את שיתוף הפעולה שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אם המערב ימשיך ללחוץ עליה בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

"אם המערב ימשיך ללחוץ עלינו, אז הפרלמנט יכול לבחון מחדש את רמת שיתוף הפעולה עם סבא"א", אמר לריג'אני בפני הפרלמנט, בהצהרה שחוזרת למעשה על הגינוי הרשמי שאירן פרסמה אחרי ההחלטה.

לפרלמנט האירני יש הכוח לחייב את הממשלה לשנות את דפוס שיתוף הפעולה שלה עם סבא"א, כפי שנעשה ב-2006, כשהסוכנות הצביעה בעד דיווח על אירן למועצת הביטחון של האו"ם.

ביום שישי אישרה מועצת הנגידים של סבא"א ברוב של 25 נגידים, מול 3 מתנגדים ו-6 נמנעים, את ההצעה של מנהיגי שש המעצמות הגדולות הקוראת לאירן להפסיק מיידית את העשרת האורניות בשטחה. לאחר קבלת ההחלטה אמרה אירן כי החלטת הסוכנות תפגע באקלים הנחוץ לשיחות בינה לבין המעצמות. השליח האמריקאי לסוכנות אמר כי אוזלת הסבלנות כלפי אירן, וכי לא ניתן להמשיך ולקיים עוד ועוד שיחות, שאינן מסתיימות בדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully