וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד אומת: פצצה גרמה להתהפכות הרכבת ברוסיה

כך דיווח ראש מודיעין הפנים לנשיא דימיטרי מדבדב. מהחקירה עולה כי הפיצוץ, שהיה שווה ערך ל-7 ק"ג חומר נפץ הוא שגרם להתהפכות הרכבת ולמותם של 39 בני אדם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

תאונת הרכבת הקשה שאירעה אתמול בקו המהיר סמוך לסנט. פטרסבורג ברוסיה בה נהרגו 39 בני אדם נגרמה כתוצאה מפצצה שהתפוצצה ברכבת, כך מסר ראש מודיעין הפנים ברוסיה לנשיא מדבדב. אלכסנדר בורטניקוב מסר למדבדב כי הפיצוץ שהיה שווה ערך לפיצוץ 7 קילוגרם של חומר נפץ הוא שהביא לתאונת הרכבת בה נפצעו גם כ-130 בני אדם.

נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב שלח את תנחומיו למשפחות ההרוגים והודיע לשרים בממשלתו לוודא שכל הנפגעים באסון זה יקבלו פיצויים וכן טיפול רפואי הולם. "ברצוני להדגיש כי עלינו לפעול מהר על מנת להשיג כמה שיותר ראיות. אני רוצה שתדווחו לי אישית על התקדמות ותוצאות החקירה", אמר.

ראש מערך הרכבות הלאומי במדינה, ולדימיר יקונין, אמר עם פתיחת החקירה כי ייתכן שההתהפכות נגרמה בעקבות התפוצצות מטען. "יש ראיות אובייקטיביות לכך שפיצוץ מטען הוא הסבר אפשרי לאירוע", אמר יקונין. סוכנות הידיעות "אינטרפקס" דיווחה כי מכתש בעומק מטר נמצא מתחת למסילה. דובר מטעם שירותי הביטחון הרוסי FSB סירב להתייחס לחשדות אך ציין כי חקירת האירוע נמשכת.

בקרונותיה של ה"נווסקי אקספרס" נסעו 661 בני אדם ממוסקבה לסנט פטרסבורג. 27 אלף בני אדם עוכבו כתוצאה מהשיבוש בתנועת הרכבות במדינה, והרשויות עושות מאמצים להחזיר את התנועה לסדרה תוך שימוש במסילות קטנות יותר. גם נשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב, עודכן בנעשה.

קו הרכבת הותקף כבר לפני כשנתיים על ידי ארגוני טרור, אולם אז לא היו נפגעים. ארגוני טרור איסלמיים הגבירו לאחרונה את פעילותם באזור הצפוני לקווקז, שם מתמשך הסכסוך סביב חבל צ'צ'ניה.

עדכון ראשון: 00:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully