וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייתולות לקחו פרס נובל לזוכה אירנית

ממשלת נורבגיה הגישה תלונה רשמית כנגד אירן בטענה שהחרימה את המדליה ואת התעודה של זוכת פרס נובל לשלום שירין עבאדי. עבאדי טוענת שהשלטונות בטהרן גם עיקלו את חשבון הבנק שלה

אירן החרימה את המדליה ואת התעודה של זוכת פרס נובל ופעילת זכויות האדם, עורכת הדין האירנית שירין עבאדי, כך טען אתמול (חמישי) משרד החוץ הנורבגי. לטענת משרד החוץ החפצים הוחרמו מכספת שהחזיקה עבאדי בבנק באירן, יחד עם חפצים אישיים נוספים שלה שהיו שם. זוהי הפעם הראשונה שפרס הנובל מוחרם על ידי מדינה מאז שהחלה חלוקתו לפני 108 שנים. כמו כן טענו הנורבגים כי השלטונות עצרו את בעלה של עבאדי את טהרן והכו אותו. מחאה רשמית מטעם ממשלת נורבגיה הועברה לנציג הדיפלומטי של אירן באוסלו, אך זה סירב להגיב לטענות.

עבאדי עצמה סיפרה מביתה בלונדון כי השלטונות גם עיקלו את חשבונות הבנק שלה ושל בעלה, בטענה שהיא לא שילמה תשלום מס בסך 410,000 דולר על סכום זכייתה, 1.3 מיליון דולר. לטענת עבאדי החוק במדינה לא מחייב תשלום מס על פרסים, וטענה כי מדובר בצעד פוליטי. "הם לא יצליחו לגרש אותי ממולדתי", אמרה עבאדי. "הם מאיימים עליי שאם אחזור לשם הם יעצרו אותי, או שהם יהפכו את השהות למאוד 'לא בטוחה' עבורי".

עבאדי זכתה בפרס נובל לשלום בשנת 2003 על פעילותה לקידום הדמוקרטיה וזכויות האדם באירן. היא האישה המוסלמית הראשונה שזכתה בפרס.

הממשלה האירנית הכחישה את הטענות הנורבגיות. שר החוץ האירני רמין מהמנפרזט אמר כי "אנחנו מופתעים לראות שהרשויות הנורבגיות נוקטות בכזו עמדה מגמתית, ומתעלמת מהחוקים ומהכללים שכל השאר מכבדים", כך לדברי סוכנות הידיעות האירנית מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully