וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נתקע בסדק במערה ומת לאחר 28 שעות

טרגדיה ביוטה: צעיר שיצא לטיול מערות נתקע באחת ממחילות המערה שרוחבה 45 ס"מ. לאחר שעות ארוכות בהן לא הצליחו למשוך אותו החוצה הוא מת

צעיר אמריקאי בן 26 מת אמש (חמישי) לאחר שהיה תקוע במשך 28 שעות בסדק במערה, בעומק של למעלה מ-200 מטר מתחת לאדמה.

ג'ון ג'ונס מיוטה, סטודנט לרפואה ומטייל מערות מנוסה, יצא עם חברים לחקור מערות בשמורת הטבע נטי פטי ביוטה. ג'ונס, שהיה הראשון מבין הקבוצה להתקדם במחילות, נתקע באחת ממחילות המערה כשראשו בכיוון מטה והוא הפוך, במה שאנשי החילוץ הגדירו כ"נקודה הכי נוראית שאפשר להיתקע בה במערה".

צוותי החילוץ שהגיעו למקום הצליחו לתפוס את רגליו של ג'ונס ולמשוך אותו כלפי מעלה, ואף הספיקו להשקותו, אך תקלה טכנית גרמה לשחרור חבל החילוץ וג'ונס החליק פנימה שוב, והפעם נתקע בשלב עוד יותר עמוק של המערה, בסדק ברוחב של כ-45 סנטימטר.

צעיר מת לאחר שנתקע במערה בארה"ב. Courtesy of Utah County Sheriff's Office, AP
צוותי החילוץ מנסים לחלץ את ג'ונס מהמערה/AP, Courtesy of Utah County Sheriff's Office

צוותי החילוץ הצליחו להגיע אל ג'ונס ולוודא כי הוא חי, אך כיוון שהסדק היה כה צר הם לא הצליחו להזיז אותו או למשוך אותו החוצה. ג'ונס התקשה לנשום, ו-28 שעות לאחר שנסיונות החילוץ החלו הוא מת.

"הצלחתי לראות רק את הרגליים שלו מבצבצות מהסדק" סיפר אחיו של ג'ונס, ג'וש, שיצא אתו לטיול. "בהתחלה חשבנו שהכל יהיה בסדר, במיוחד בשלב בו התחילו לשחרר אותו וראינו שהוא עוד צלול, אבל כשהוא החליק שוב התחלנו באמת לפחד".

ג'ונס היה נשוי ואב לתינוקת, ואשתו נמצאת בהריון מתקדם. לאחר האירוע הטרגי סגרו הרשויות ביוטה את שמורת נטי פטי ולא ברור בשלב זה אם תיפתח מחדש. צוותי החילוץ עדיין לא הצליחו להוציא את גופתו מהמערה. "ג'ון היה אדם שהיה עושה הכל בשביל אדם אחר, וזה רק עושה את זה קשה יותר" סיפר אחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully