וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב רק חיפשה סיבה לפלוש לעירק"

טוני בלייר הקשיח את עמדתו כלפי עירק אחרי פגישה אישית עם ג'ורג' בוש, כך העיד שגריר בריטניה בארה"ב בעבר בפני ועדת חקירה בריטית בנושא הפלישה

ג'ורג' בוש השפיע על עמדתו של טוני בלייר כלפי פלישה לעירק בשנת 2003, כך אמר היום (חמישי) שגריר בריטניה בארה"ב בעבר. סר כריסטופר מאייר הוסיף שבגלל "האופי הבלתי נסלח" של ההכנה לפלישה, אחרי שהכוחות האמריקאים קיבלו את ההוראה להתכונן למלחמה הם מצאו עצמם נאבקים למצוא "אקדח מעשן".

מאייר אמר את הדברים במהלך עדותו בפני הוועדה החוקרת את הפלישה לעירק ב-2003. במהלך השבועות הקרובים הוועדה תתמקד במדיניות של ההכנות לפלישה.

"זאת דרך אחרת להגיד 'זה לא שסדאם צריך להוכיח שהוא חף מפשע, אנחנו צריכים לנסות ולהוכיח שהוא אשם,. ואנחנו – האמריקאים והבריטים – מעולם לא באמת התאוששנו מזה כי כמובן שלא היה אקדח מעשן", אמר מאייר.

השגריר מאייר העיד שאחרי אירועי ה-11 בספטמבר ממשל בוש החליט על דרך פעולה חדשה לגבי עירק. "בלבו הוא פשוט רצה להיכנס לשם ולבעוט את סדאם החוצה", אמר מאייר על ג'ורג' בוש.

לדברי השגריר, השקפתו של ראש ממשלת בריטניה דאז טוני בלייר לגבי שינוי הממשל בעירק "התחזקה" אחרי פגישתו האישית עם הנשיא בוש ב-2002. לטענתו אף גורם רשמי לא נכח בפגישה בחווה של בוש בקרופורד שבטקסס, ולמחרת בלייר הזכיר בפעם הראשונה את שינוי המשטר. מאייר העריך שהפגישה הזאת קבעה למעשה את הדרך למלחמה.

סר כריסטופר, שעזב את תפקידו ב-2003, אמר כי הוא היה בעד הפלת משטרו של סדאם חוסיין אך לא בגלל אירועי ה-11 בספטמבר או הימצאות של נשק להשמדה המונית. לדבריו, סדאם לא עמד בהתחייבויות שנתן לאחר מלחמת המפרץ הראשונה, והיה לו את הרצון והיכולת לבנות נשק להשמדה המונית גם אם הוא לא היה ברשותו באותו זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully