וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: אובמה בשאנטי

נשיא ארה"ב חגג ארוחה רשמית ראשונה בבית הלבן באווירה הודית, אחמדינג'ד שוב עשה שרירים ומליוני מוסלמים עלו לרגל למכה

שאנטי שאנטי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אירח בבית הלבן את ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג. 338 אורחים זכו להיכנס לרשימה היוקרתית של הארוחה הרשמית הראשונה בבית הלבן מאז נכנס אובמה לתפקידו לפני עשרה חודשים. האורחים נהנו מסלט תפוחי אדמה וחצילים, מרק עדשים אדומות עם כופתאות תפוח אדמה מבושל או קארי ירוק. לכבוד חג ההודיה המתקרב, הוגשו גם פאי דלעת ומאפה אגסים עם קרם וקרמל.

ובינתיים בהודו

בזמן שראש הממשלה שלה מבקר בארצות הברית, הפכה נשיאת הודו, פרביטה פטיל בת ה-74, לאשה הראשונה במדינה והמבוגרת בעולם המטיסה מטוס קרב.

אחמדיניג'ד מחכה לביבי

הצבא האירני ערך השבוע תרגיל צבאי בן חמישה ימים, המדמה התקפה על מתקני הגרעין שלה. במסגרת תרגיל ההגנה האווירית "מגיני השמיים 2" דומתה מתקפה אווירית על אירן, כמו זו שגורמים בישראל מתכננים לבצע במידה ותוכנית הגרעין האירנית לא תופסק.

פוליטיקה רצחנית

ביום שני בבוקר תקפו כ-100 חמושים שיירה שנשאה עשרות מתומכיו ומבני משפחתו של הפוליטיקאי איסמעיל "טוטו" מנגודדטו, שביקשו לרשום אותו להתמודדות בבחירות על תפקיד המושל. כוחות צבא גדולים הוזעקו לאזור ובתוך שלושה ימים מצאו 57 גופות ירויות, רובן קבורות בתוך בורות. בין הקורבנות היו רעייתו של מנגודדטו, שתי אחיותיו ו-18 עיתונאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תמונת מצב

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע השבוע כי יחשוף ביום שלישי את האסטרטגיה הצבאית שלו בנושא הנוכחות האמריקאית באפגניסטן. מאז פלישת הכוחות הזרים לאפגניסטן ב-2001 נמצאים במדינה 110,000 חיילים זרים, מתוכם 68,000 חיילים אמריקאים שעוסקים במשימות שונות, כמו למשל צילום המקומיים.

לא שוכחים, לא סולחים

במומביי ערכו השבוע טקסי זיכרון ל-166 קורבנות הפיגועים שארעו בעיר ההודית לפני שנה. יממה לפני יום השנה הראשון למתקפת הטרור, הגישו הרשויות הפקיסטניות כתבי אישום נגד שבעה בני אדם, בגין תכנון הפיגועים.

מכה משמיים

כשני מיליון וחצי מוסלמים הגיעו למכה שבערב הסעודית, כדי למלא את מצוות החג' (עלייה לרגל למכה כדי לחזק את האחדות המוסלמית ואת הכניעה בפני אלוהים). המיליונים נאלצו להתמודד, מלבד הצפיפות הנוראית הקבועה, גם עם גשמים עזים שגבו 48 קורבנות ועם חשש כבד מפני התפרצות של שפעת החזירים

צא לחופשי, תרנגול יקר

בארצות הברית חגגו את חג ההודיה, והנשיא ברק אובמה נענה לבקשת של בנותיו והעניק חנינה נשיאותית לתרנגול ההודו "אומץ". תרנגול הודו הוא האוכל המסורתי בחג ההודיה ומיליוני תרנגולים יעלו על שולחנם של אמריקאים, המכירים תודה על השפע שהורעף עליהם. הארי טרומן היה זה שפתח את המסורת בבית הלבן, שבה הנשיא מעניק חנינה לתרנגול הודו בודד. ג'ורג' בוש האב שדרג את המסורת כשהורה להטיס את התרנגול להשתתף בחגיגות בדיסנילנד.

מאושר עד השמיים

אסטרונאוט מעבורת החלל אטלנטיס רנדי ברסניק מבצע הליכת חלל בתחנת החלל הבינלאומית, בזמן בו אשתו יולדת על כדור הארץ את בתם אביגיל

בדיוק מה שהיה חסר לכם

רובוטים מכל רחבי העולם הוצגו בתערוכה הבינלאומית לרובוטיקה הנערכת ביפן מדי שנה, מאז 1973. לצד שימושים מעשיים כמו ידיים מכניות שאמורות לתפקד כתותבות ולסייע לבני אדם שעברו קטיעת איברים, רובוטים העשויים לסייע לנו במטלות הבית או כאלה המסוגלים להפוך למכוניות, הוצג גם החידוש הגדול בתחום טניס השולחן - יריב רובוטי

רטוב, קר ושמח

סטודנטים באוניברסיטת סנט אנדרוז, שהוא המוסד האקדמי הוותיק ביותר בסקוטלנד, ציינו את חגיגות "רייזן" המסורתיות -כשהם חמושים בתרסיסי קצף ולבושים בשלל תחפושות, השתתפו החוגגים בקרב קצף גדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully