וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא גרמניה הואשם בטיוח ופוטר

שר ההגנה הודיע כי הגנרל וולפגנג שניידרהאן לא יסיים את כהונתו, לאחר שהצבא הואשם שהסתיר דו"ח סודי ואף סרטוני וידאו המוכיחים שאזרחים נהרגו בתקיפה צבאית באפגניסטן

מפקד צבא גרמניה הגיש הבוקר (חמישי) את התפטרותו עקב דרישה מצד שר ההגנה, קרל-תיאודור צו-גוטנברג. הגנרל וולפגנג שניידרהאן נאלץ לפרוש על רקע האשמות שהצבא הסתיר מידע בנוגע לתקיפה באפגניסטן שבה נהרגו עשרות אזרחים.

התקיפה האווירית אירעה ב-4 בספטמבר בצפון אפגניסטן, שבה פוצצו שתי מיכליות דלק בעקבות דרישה של כוחות גרמנים. עשרות בני אדם נהרגו כתוצאה מהתקיפה, בהם אזרחים רבים. מספרם המדויק לא ברור, אולם גורמים מקומיים טענו שהיו שם יותר מ-90 הרוגים, בהם כ-40 אזרחים. נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי אמר בזמנו כי היתה זו "טעות גדולה בשיקול הדעת".

המקרה הסעיר את כלי התקשורת בגרמניה, מאחר שהיה זה המבצע הקטלני ביותר של צבאם מאז מלחמת העולם השנייה. בימים שלאחר התקיפה הכחיש שר ההגנה דאז, פרנץ יוזף יונג, שבכלל היו אזרחים שנהרגו.

הפרלמנט הגרמני דן בימים אלה בעתיד המשימה באפגניסטן, שבמסגרתה מוצבים 4,500 חיילים במדינה. העיתון הגרמני "בילד" דיווח היום שסרטוני וידאו ודו"ח סודי של הצבא הצביעו בבירור על אזרחים שנפגעו בתקיפה. לפי הדיווח, מידע זה היה ברשות הצבא והממשלה עוד לפני שפורסמה הכחשה רשמית.

שר ההגנה הנוכחי גוטנברג הודיע היום בנאום בפרלמנט שהגנרל שניידרהאן נדרש לפרוש מתפקידו. הוא אמר בנאומו מול המחוקקים הגרמנים שברצונו להודות למפקד הצבא על שירותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully