וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בפיליפינים: אישום נגד ראש עירייה

לאחר הטבח הפוליטי שגבה 57 קורבנות, עצרו הרשויות בפיליפינים ראש עירייה שחשוד במעורבות בטבח. עם מעצרו, הוגש נגדו כתב אישום

הרשויות בפיליפינים הגישו היום (חמישי) כתב אישום בגין רצח נגד ראש עיר מדרום המדינה, החשוד במעורבות בטבח של 57 בני אדם על רקע יריבות פוליטית.

אנדל אמפטואן ג'וניור, שעומד בראש העיירה דאטו אונסיאלסו במחוז מגווינדנאו ובנו של המושל המחוזי, הסגיר את עצמו הבוקר לידיו של חסוס דורזה, היועץ של הנשיאה גלוריה ארויו. קודם לכן איים שר הפנים את המשפחה כי הצבא יפעל נגדה אם אמפטואן לא יסגיר את עצמו.

כאשר נשאל על ידי עיתונאים אם הוא מעורב ברציחות, ענה אמפטואן כי "אין בכך כל אמת. הסיבה שיצאתי היא כדי להוכיח שאני לא מסתתר ואני לא אשם". יריות נורו לעבר המסוק שאסף את אמפטואן, אולם לא היו נפגעים ולא ידוע מי עומד מאחורי המעשה.

כלי התקשורת בפיליפינים מסרו כי זמן קצר לאחר מכן הגישה התביעה כתב אישום נגד אמפטואן, אולם לא ברור כמה סעיפי רצח הוא כולל. לפי הדיווחים, שני צוותים של התביעה עובדים על המקרה שנחשב לאחד ממקרי הרצח הפוליטיים הקשים בתולדות המדינה.

טבח בפיליפינים לקראת הבחירות במאי 2010. GettyImages
בין הקורבנות היו רעייתו של מנגודדטו, שתי אחיותיו ו-18 עיתונאים/GettyImages

ביום שני בבוקר תקפו כ-100 חמושים שיירה שנשאה את עשרות מתומכיו ומבני משפחתו של הפוליטיקאי איסמעיל "טוטו" מנגודדטו, שביקשו לרשום אותו לקראת הבחירות על תפקיד המושל במאי 2010. כוחות צבא גדולים הוזעקו לאזור ובתוך שלושה ימים מצאו 57 גופות ירויות, רובן קבורות בתוך בורות. בין הקורבנות היו רעייתו של מנגודדטו, שתי אחיותיו ו-18 עיתונאים.

האצבע המאשימה הופנתה באופן מיידי לעבר משפחת אמפטואן, ששולטת במחוז במשך שנים ונחשבת לבת ברית של הנשיאה ארויו. בעקבות זאת גבר הלחץ על הנשיאה להגיב בתקיפות נגד האחראים, ואמש החליטה מפלגת השלטון להדיח את בני המשפחה משורותיה.

סביב בירת המחוז עדיין יש מתיחות גבוהה לאחר שכוחות הצבא פירקו מנשקם כ-350 לוחמי מיליציה שנאמנים למשפחת אמפטואן. המיליציות האלה פועלות בדרך כלל לצד כוחות הביטחון במאבק נגד המורדים ונגד גורמים פליליים, אולם גם משמשות כצבאות פרטיות של הפוליטיקאים.

הצבא שלח משאיות מלאות חיילים וטנקים למחוז הדרומי לאחר שהנשיאה הכריזה על מצב חירום בעקבות הטבח. ברחבי המחוז הוצבו מחסומים וכוחות הצבא מחפשים אחרי המעורבים בהתקפה ומנסים למנוע פעולות תגמול.

לדברי מפקד המשטרה, חסוס ורזוסה, שישה קצינים בכירים, בהם מפקד משטרת המחוז וסגנו, 20 מחברי משטרת העיירה אמפטואן ו-347 חברי מיליציה נעצרו לצורך חקירה, אולם לא כולם נחשבים לחשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully