וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: כתבי אישום נגד מתכנני פיגועי מומבאי

ערב יום השנה למתקפת הטרור הרצחנית, הודיעה התביעה בפקיסטן כי הגישה כתבי אישום נגד שבעה מהמעורבים בסדרת הפיגועים בהם נהרגו יותר מ-160 בני אדם

יממה לפני יום השנה הראשון למתקפת הטרור במומבאי, הגישו היום (רביעי) הרשויות הפקיסטניות כתבי אישום נגד שבעה בני אדם, בגין תכנון הפיגועים בהודו. במתקפת הטרור המשולבת, שאחד מיעדיה היה בית חב"ד בעיר, נהרגו יותר מ-160 בני אדם - בהם שישה יהודים.

התובע הראשי מליק רב נוואז מסר, כי מפקד ארגון "לאשקר אי-טויבה", זכי א-רחמן לחבי, נאשם כי היה המתכנן הראשי של מתקפת הטרור, כאשר יתר החשודים נאשמים במתן סיוע לוגיסטי וכספי למבצעים.

לדברי נוואז, כל השבעה כפרו באישומים נגדם במהלך הדיון הסגור בבית הדין המיוחד נגד טרור בכלא אדילה שברוואלפינדי. בית הדין דחה את בקשת הנאשמים לנסח מחדש את כתב האישום נגדם, והדיונים צפויים להתחדש ב-5 בדצמבר. אם יורשעו, צפויים הנאשמים לעונשי מוות.

שלטונות הודו טענו כי שניים מהנאשמים – לחבי ואיש התקשורת של לאשקר אי-טויבה, זראר שאה – הם המתכננים הראשיים של הפיגוע. מייסד לאשקר אי-טויבה, חאפז מוחמד סעיד, לא נמצא בין הנאשמים, על אף שהוא מוחזק במעצר בית בחשד למעורבות בתכנון ההתקפה.

בשבוע שעבר עצרה משטרת איטליה בעיר ברשיה שני אזרחים פקיסטנים, בחשד שהיו מעורבים בפיגועי מומבאי. מקור במשטרה האיטלקית אמר לסוכנות הידיעות אנס"א, כי שני הגברים - אב ובנו - נעצרו לאחר שהשתמשו בסוכנות להעברת כספים, כדי לשלוח כסף לאנשים שהיו בקשר עם מבצעי הפיגועים. הכסף נוצל לתשלום חשבון הטלפון של אלו שהיו בקשר עם המחבלים. השניים חשודים בסיוע ועידוד לדבר עבירה והעברת כספים בלתי חוקית.


מספר ימים לפני כן נודע כי הרשויות בארצות הברית ובהודו חוקרות אזרח אמריקאי ממוצא פקיסטני, בחשד שהיה מעורב במתקפת הטרור. כלי תקשורת בהודו דיווחו כי החשוד העמיד פנים שהוא יהודי, התארח בבית חב"ד וכך הכשיר את הקרקע למתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully