וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נחשף תא טרור של חיזבאללה

עשרה בני אדם, מתוכם שני לבנונים, נעצרו בחשד כי התכוונו להעביר לארגון הטרור אלפי רובים וכלי נשק ולשלוח אותם דרך סוריה ללבנון

חקירה של הבולשת הפדרלית FBI בפילדלפיה הביאה למעצרם של עשרה בני אדם, שהואשמו אמש (שלישי) כי התכוונו להעביר לארגון חיזבאללה בלבנון אלפי רובים וכלי נשק, אותם קנו באופן לא חוקי.

העשרה נאשמים בסחר לא חוקי בנשק, בהפקדת כסף מזויף ובמכירת דרכון קנדי. לפי כתב האישום, שניים מבין הנאשמים, אזרחים לבנונים, התכוונו להעביר לארגון חיזבאללה כ-1,200 רובים מדגם קולט M4. הנאשמים תכננו, ככל הנראה, לקנות את הנשק באופן לא חוקי בפילדלפיה, ולאחר מכן לשלוח אותו לנמל לטקיה שבסוריה, משם אמורים היו כלי הנשק לעבור לידי חיזבאללה בלבנון. הסוכן הממשלתי הסמוי שסיכל את תוכניתם סיפר, כי איש החיזבאללה ויתר על הצעה לרכוש אקדחים עבור הארגון והעדיף לרכוש רובים, שלדבריו ישמשו את חבריו כדי "להילחם ביהודים ולהגן על לבנון".

בפרשה הוגשו כתבי אישום נגד שמונה בני אדם נוספים, עם עבירות פחות חמורות, הקשורות לגניבה ולזיופים. הרשויות מסרו כי עדיין נמשכים החיפושים אחר 11 בני אדם נוספים, שככל הנראה קשורים לפרשה.

"ההאשמות בפרשה מדגימות כיצד ארגוני טרור מסתמכים על מגוון פעילים חשאיים על מנת לממן ולחמש את עצמם", אמר העוזר לתובע בפרשה, דיוויד קריס. "אני מברך את החוקרים ואת המומחים שעבדו ללא הפסקה על מנת להביא לדין את הנאשמים".

עשרת הנאשמים מגיעים מניו יורק, ניו ג'רזי, לבנון וונצואלה. הם צפויים לעמוד בפני עונש אפשרי של עד 30 שנות מאסר.

כתב האישום בפרשה מגיע יום אחד בלבד לאחר שגורמים בכירים בפילדלפיה הודיעו כי חשפו פעילות דומה של אנשים שביקשו להעביר לסוריה טילי נ"מ, אם כי במקרה בפילדלפיה לא ברור האם התא שנחשף היה מחובר לארגון טרור ספציפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully