וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נשלם מחיר כואב מול הפלסטינים והסורים

שר הביטחון הביע תמיכה בהמשך המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ובנסיונות ליצור דיאלוג עם סוריה. "ישראל חזקה מאוד ויכולה להרשות לעצמה לחפש הסדרים ממקום של כוח"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק)

שר הביטחון, אהוד ברק, נשא דברים היום (שלישי) בכנס השנתי לראשי המועצות האזוריות בקיבוץ יחיעם. בנאומו התייחס ברק למו"מ המדיני עם הרשות הפלסטינית ואמר כי "אנחנו נמצאים היום בצומת חשובה. האלטרנטיבה להיעדר הסדר עם הפלסטינים היא או מבוי סתום מול הפלסטינים שיוביל בסופו של דבר לאלימות... או שאר האפשרויות שגם הן לא טובות יותר - לא המצב שבו הפלשתינאים נגררים להזדמנויות חד צדדיות ולא למצב שבו מתחיל שיח בין לאומי על נושא למדינה דו-לאומית. מבחינת מדינת ישראל אין לאף אחד פיתרון יותר טוב או יותר נכון מהפיתרון של שתי מדינות לשני עמים".

ברק הוסיף כי "הממשלה הזו קיבלה על עצמה את מפת הדרכים. הממשלה לקחה על עצמה לא לבנות יישובים חדשים, לא לצאת בפרויקטים חדשים בגדה, לא להפקיע קרקעות ולהיות מוכנה ללכת מו"מ שלכולם ברור על מה דנים בו ושמטרתו היא להגיע להסכם ששם קץ לסכסוך ולתביעות ההדדיות בינינו לבין הפלסטינים על ידי הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, באופן שיסיים את הכיבוש שהחל ב-67' וישים סוף לשליטתנו בעם אחר".

שר הביטחון התייחס גם לנושא המשא ומתן עם סוריה ואמר כי "לישראל יש אינטרס, מעמדת הכוח שלנו, להגיע להסדר עם הסורים. להוצאת הסורים ממעגל העוינות יש חשיבות עליונה לביטחון וליציבות של כל הסדר באזור. לסורים יש שורה ארוכה של דרישות בענייני פירוז, סידורי ביטחון, סידורי התרעה, מים, יחסים כלכליים, האופי של הנורמליזציה והשלום וכל הדברים אלה ידונו. אבל לא להתבלבל, לנו יש אינטרס למצוא דרך אין להגיע למשא ומתן בצורה ישירה עם הסורים למרות כך".

ברק אמר עוד כי "אנחנו מבינים שהמחיר של ההחלטות הן מול הפלשתינאים והן מול הסורים הוא מחיר כואב, אבל היות שהעתיד של לחיות לעולם על חרבנו הוא לא מוצלח, דווקא מהכוח שיש לנו היום אנחנו צריכים לחפש את הדרך הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully