וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

69 פגיעות בעצי פלסטינים - 0 אישומים

בארבע השנים האחרונות הוגשו 69 תלונות של פלסטינים מהגדה המערבית על פגיעה בעצים. ארגון זכויות האדם "יש דין" טוען כי אף אחת מהתלונות לא הובילה לכתב אישום

ארגון זכויות האדם "יש דין" פרסם היום (רביעי) נתונים שמהם עולה כי מתוך 69 תלונות של פגיעה בעצי פלסטינים בגדה המערבית ואשר נחקרו במשטרת מחוז ש"י, לא הוגש אפילו כתב אישום אחד. הארגון עקב אחרי המקרים בארבע השנים האחרונות.

"הפגיעה המתמשכת בפרנסתן של משפחות פלסטיניות אינה זוכה למענה בידי רשויות אכיפת החוק", אמר ליאור יבנה, מנהל המחקר של "יש דין". המעקב שמבצע הארגון אחר תוצאות חקירת עבירות שביצעו אזרחים ישראלים נגד פלסטינים, מראה כי כ-92% מהחקירות נכשלות והתיקים נסגרים ללא הגשת כתבי אישום.

עוד עולה מנתוני המעקב של הארגון, כי בחודשים ינואר-אוקטובר 2009 נפתחו 27 תיקי חקירות בעקבות תלונות שהוגשו על פגיעה בעצים. 12 מהתיקים נמצאים עדיין בבדיקה, שניים הועברו לעיון תובע לקבלת החלטה ו-11 נסגרו.

בשנים 2005-2008 נפתחו 42 תיקי חקירה. שניים מהם נמצאים בחקירה, לאחר שנפתחו מחדש, שני תיקים הגיעו לעיון תובע במחלקת התביעות של משטרת מחוז ש"י ו-38 תיקי חקירה נסגרו.

ממחוז ש"י במשטרה נמסר בתגובה לדברים כי "היות והפנייה הוגשה באיחור, לא נוכל להתייחס לנתונים בשלב זה". "דו"ח 'יש דין' מציג תמונה חד צדדית ושקרית", כך טוען היום ארגון זכויות האדם ביש"ע בתגובה לדו"ח. "מדו"ח מקביל שהכנו עולה כי קיימת תופעה רחבה של פגיעה מכוונת בחקלאות יהודית ביו"ש כשהפורעים והמשחיתים עם ערבים המוסתים על ידי אנרכיסטים ופעילי שמאל המקבלים גיבוי משפטי מארגון יש דין בעצמו". לדברי אורית סטרוק, מנהלת הארגון, תלונות של מתנחלים על השחתת עצים מסתיימות בלא כלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully