וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיטליה לא מוכנים לוותר על הפסקות צהריים

תושבי איטליה זועמים על שר בכיר בממשלה שקרא לבטל את הפסקות הצהריים הארוכות במדינה בטענה שהן מקטינות את התפוקה ומרחיבות את הכרס

האיטלקים כמעט נחנקו מהפוקצ'ית שלהם כששר בכיר בממשלה הכריז אתמול שאזרחי המדינה צריכים להפסיק עם הפסקות הצהריים הארוכות. לטענת ג'יאנפרנקו רוטונדי, הפסקות האוכל הללו תורמות להיעדרות מהעבודה, מעודדות השמנה, ומאריכות את יום העבודה שלא לצורך, ולכן הורים חוזרים לבתיהם מאוחר.

תבשיל ראגו. ShutterStock
האיטלקים לא מוכנים לוותר על הפסקות הצהריים שלהם/ShutterStock

ברוב מדינות המערב אנשים אוכלים את ארוחת הצהריים שלהם ליד שולחן העבודה או חוטפים משהו על הדרך, אבל באיטליה הפסקת צהריים היא עדיין עניין קדוש. החנויות נסגרות והעובדים יוצאים לארוחות ארוכות ב"טאבולה קאלדה" (מסעדות בופה) או במזנון בעבודה. "זה מזיק לתפוקה וגם להרמוניה של היום. מעולם לא אהבתי את המנהג הזה, שמביא את איטליה לידי עצירה", אמר השר.

התבטאותו של רוטונדי עשתה כותרות באיטליה, והשר זכה לתגובות שליליות מצד ארגוני עובדים, שהביעו תמיכה בזכויות העובדים להפסקת צהריים. גם התזונאים נרתמו לעזרת הגרגרנים והזהירו שאם האיטלקים יוותרו על ארוחת צהריים הם עלולים להתמוטט אחר הצהריים.

מאוחר יותר רוטונדי הבהיר שהוא מעולם לא הציע לבטל לחלוטין את הפסקת הצהריים. "כל מה שאמרתי הוא, שאני ביטלתי את שלי לפני 20 שנה. הדבר האידיאלי יהיה שהעובדים יוכלו לבחור", הוא אמר לכתבים.

על פי נתוני מחקר שפורסמו על ידי התאחדות יצרני המזון באיטליה, כ-44% מהאיטלקים אוכלים צהריים במסעדה או בבר, כ-36% אוכלים במזנון בעבודה, ופחות מ-20% מביאים אוכל מהבית. רוטונדי, שתפקידו בקבינט הוא השר האחראי ל"מימוש תכניות הממשלה", הציע לסגור את המזנון המסובסד בפרלמנט האיטלקי, מכיוון שלטענתו "תפעולו יקר מדי והוא הופך את חברי הפרלמנט לשמנים".

העיתון האיטלקי הנפוץ "קוריירה דלה סרה", הזכיר לקוראיו שב-1924 הרודן בניטו מוסולוני הריח בפרלמנט את ריח הבישולים ורטן: "אנחנו באים לכאן לעשות חוקים, לא כדי לאכול!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully