וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 79% מהרווקות הוטרדו מינית בעבודה

מחקר חדש על שיעור ההטרדות המיניות בעבודה מעלה ממצאים מדאיגים: 79% מהנשים הרווקות עברו הטרדה מינית ורק 3% מכלל הנשים העזו להתלונן

79% מהנשים הרווקות וכ- 15% מהנשואות חוו הטרדה מינית במקום העבודה, כך עולה ממחקר חדש על שיעור ההטרדות המיניות בעבודה בשנת 2009, לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים, החל מחר. במחקר שנערך על ידי ד"ר אביגיל מור ממכללת תל חי נמצא בנוסף כי רק 3% מכלל הנשים המוטרדות מעזות להתלונן.

צעדת מחאה לרגל היום הבינלאומי נגד אלימות נגד נשים. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
רק 3% מכלל הנשים המוטרדות מעזות להתלונן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

המחקר מגלה כי בניגוד למה שמקובל לחשוב, מרבית הנשים לא ספגו את ההטרדות בשתיקה והביעו את התנגדותן, בין אם ישירות או בעקיפין. עוד הסתבר שכ-40% מהרווקות הצעירות העזו למחות בעוד ש- 30% מהנשואות הבהירו בצורה ישירה כי ההתנהגות המטרידה אינה רצויה להן וביקשו מהמעסיק שיפסיק התנהגות זו. רק כ-25% מהרווקות הצעירות ושליש מהנשים הנשואות לא אמרו דבר.

המחקר מגלה עוד כי להטרדה מינית השלכות נפשיות קשות על המוטרדת, כשמרבית המוטרדות מדווחות על תגובות רגשיות בדרגות שונות של חומרה. תגובות אופייניות כללו פחד וחוסר אונים בקרב 65% מהמוטרדות, עצבות, ייאוש, דכדוך ודיכאון בקרב 60-70% מהן. 55% דיווחו על חוסר מנוח ועצבנות. עוד נמצא כי מחציתן דיווחו שההטרדה גרמה להן להרגיש כמו חפץ מיני, וכי חוו תחושה של אובדן שליטה מוחלט על חייהן.

ד"ר מור אמרה בתגובה לממצאי המחקר כי "למרות 11 שנות קיומו של החוק למניעת הטרדה מינית, ממצאי המחקר מראים שההטרדה המינית מידי מעסיקים נמשכת באין מפריע. הדבר מעיד על אי הפנמתו של החוק, בעיקר בכל הקשור לסביבת העבודה העוינת. מסתבר שמעסיקים ממשיכים להתייחס לכפופות להם, בעיקר אם הן צעירות ובלתי נשואות, כאל חפצים מיניים שניתן להפנות כלפיהן פניות מיניות מסוגים שונים ללא כל התחשבות ברצונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully