וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן לא נפרדים מהאורניום ללא ערבויות

האם אירן מרככת את עמדתה כלפי טיוטת הסכם העשרת האורניום? במשרד החוץ האירני דורשים ערביוות בתמורה להעברת האורניום שלהם להעשרה בחו"ל

אירן לא מתנגדת להעברת האורניום שלה לחו"ל אך רוצה בתמורה ערבויות לקבלת דלק מועשר עבור המתקן למחקר רפואי שלה, כך אמר היום (שלישי) דובר משרד החוץ האירני. זהו שינוי בעמדת אירן לגבי הסכם סבא"א שלפיו אירן תשלח את האורניום שלה להעשרה ברוסיה וצרפת בתמורה למוטות דלק גרעיני עבור הכור למחקר רפואי. על פי דברי שר החוץ האירני מנושהר מותקי בשבוע שעבר, נראה היה שאירן דוחה את ההסכם.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ויו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית מוחמד אל ברדאעי נפגשים באירן. רויטרס
האם אירן קרובה לאישור הסכם העשרת האורניום שלה?/רויטרס

דבריו של ראמין מהמאנפרסט, דובר משרד החוץ האירני, מגיעים לאחר שביום שישי מעצמות המערב הביעו את אכזבתן מההתמהמהות האירנית במתן תשובה, ודחקו בה להסכים לטיוטה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אף הזהיר את אירן מפני החרפת הסנקציות נגדה אם היא לא תשיב בחיוב.

"אף אחד באירן מעולם לא אמר שאנחנו נגד העברה לחו"ל של אורניום מועשר ברמה של 3.5%", אמר מהמאנפרסט במהלך מסיבת עיתונאים. "אם אנחנו אומרים שאנחנו רוצים ערבות של 100%, זה אומר שאנחנו רוצים לשלוח אורניום מועשר בדרגה של 3.5% תחת תנאים כאלה שאנחנו בטוחים שנקבל דלק מועשר ברמה של 20%", אמר הדובר.

דובר משרד החוץ האירני. רויטרס
דובר משרד החוץ האירני: "אף אחד באירן מעולם לא אמר שאנחנו נגד העברה לחו"ל של אורניום מועשר ברמה של 3.5%"/רויטרס

על פי, אל-עלם, תחנת טלוויזיה בשפה הערבית בטהרן, ראש צוות המשא ומתן הגרעיני של אירן סעיד ג'לילי אמר ש"אירן צריכה ערבויות אובייקטיביות לחילופי דלק עבור הכור שלה בטהרן". לפני שבוע, שר החוץ מותקי אמר כי אין בכוונתה של אירן לקבל את הצעת המערב להעברת רוב האורניום המועשר שברשותה לחו"ל בתמורה לדלק גרעיני בעתיד. מותקי הציע במקום זאת לבצע את החילוף בין האורניום לדלק הגרעיני בו זמנית, בשטחי הרפובליקה האיסלמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully