וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "עסקת שליט תוכרע ביומיים הקרובים"

מקורות בארגון חמאס מסרו לעיתון "אל חיאת" כי במסגרת עסקת שליט ישראל תשחרר את מרוואן ברגותי ואת אחמד סעדאת. משלחת חמאס תיפגש היום בקהיר עם המתווך הגרמני לדון על הנוסח הסופי של העסקה

מקורות בארגון חמאס מסרו היום (שלישי) לעיתון הערבי "אל-חיאת" כי היומיים הקרובים הם "הזמן המכריע" לגיבוש העסקה לשחרור שליט. לדברי המקורות, המשא ומתן רשם בימים האחרונים התקדמות משמעותית. עוד דווח כי מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת צפויים להשתחרר בעסקה. זאת בניגוד לדבריו של המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, שבראיון אמש לרשת בי.בי.סי. בערבית אמר שישראל לא תשחרר את השניים. שלום הוסיף כי המשך ההתקדמות בעסקה תלוי בחמאס שלדבריו מציב תנאים שישראל לא תקבל.

משלחת חמאס שנמצאת בקהיר הכוללת את בכירי התנועה ד"ר מחמוד א-זהאר, חליל אל-חיה וניזאר עוואדאללה ייפגשו בהמשך היום עם המתווך הגרמני, כך מסרו מקורות בחמאס לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה". עוד דווח כי הפגישה תיעשה בתיאום עם ממשלת מצרים והצדדים ידונו בה בנוסח הסופי של עסקת שליט.

גורם בכיר בחמאס תיאר אמש את הידיעות אודות ביצוע קרוב של עסקת שליט כ"צירוף של הדלפות ישראליות במטרה להשפיע על בנינו האסירים ומשפחותיהם וללחוץ ולהשפיע על המשא ומתן הבלתי ישיר שמתקיים באמצעות המתווך הגרמני".

הגורם אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "אנו בחמאס נמשיך במאמצינו באמצעות הגורמים המעורבים בתיק עסקת שליט בארגון, בניסיון להסיר את המכשולים ששם הכיבוש בדרך להצלחת העסקה". הגורם הוסיף כי "אנו מקווים שנגיע לעסקה מכובדת לעמנו בקרוב, אך עלינו להבהיר כי מוקדם לדבר על תוצאות ספציפיות או על כך שאנו נמצאים קרוב להסכמה בנוגע לעסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully