וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: המלך עבדאללה הורה לפזר את הפרלמנט

בפעם השנייה מאז עלה לשלטון, פיזר המלך את הפרלמנט הירדני והורה על קיום בחירות חדשות. הסיבה הרשמית אינה ידועה, אולם על פי ההערכות, הסיבה למהלך היא ביקורת על תפקוד המחוקקים

עבדאללה, מלך ירדן, הורה הערב (שני) לפזר את הפרלמנט במדינה לקראת קיומן של בחירות חדשות ומוקדמות לפרלמנט, שנתיים לפני המועד הקבוע בחוק. הממלכה פירסמה הוראה מפיו של עבדאללה לפיה הפרלמנט יפוזר החל ממחר, והודעה נוספת, לפיה הבחירות לפרלמנט יוקדמו. לא נמסרה סיבה רשמית לפיזור הפרלמנט.

מאז שירש עבדאללה את אביו חוסיין ב-1999, זו הפעם השנייה שבה הוא מפזר את הפרלמנט ומקדים את הבחירות. הפרלמנט הירדני מורכב מבית תחתון הכולל 110 מחוקקים, וסנאט הכולל 55 נציגים הממונים ישירות על-ידי המלך. כל החלטות הפרלמנט מחייבות את אישור המלך, ולכן הוא נתפס כחותמת גומי של בית המלוכה.

גורמים פוליטיים המקורבים לארמון המלוכה העריכו כי ההחלטה לפזר את הפרלמנט נובעת מהביקורת החריפה שמותחות האופוזיציה האיסלאמית והתקשורת על תפקודם של המחוקקים, מאז נכנסו לתפקידם בנובמבר 2007.

האופוזיציה הירדנית, אך גם פוליטיקאים עצמאיים, דורשים רפורמות פוליטיות במסגרתן יתוקן החוק, שצמצם את ייצוג הערים הגדולות בפרלמנט לטובת אזורי הספר ואזורי הבדואים. הביקורת הרבה גרמה לשיתוק בעבודת הפרלמנט, וזו הסיבה שעומדת ככל הנראה מאחורי החלטת המלך ללכת לבחירות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully