וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ל"בצלם" יש בלוג - המאבק עובר לרשת

ארגון זכויות האדם פותח את הבלוג "בחלם", שמטרתו לקדם דיון ציבורי סביב המצב בשטחים. משתמשי הבלוג יוכלו להיכנס לפורום ולשלוח תגובות בעד ונגד הארגון

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות "בצלם")

ארגון זכויות האדם הישראלי בצלם משיק היום (שני) בלוג חדש ששמו "בחלם" ובאמצעותו מקווה הארגון לקדם דיון ציבורי בחברה סביב מצב זכויות האדם בשטחים. חברי הארגון ישתפו את קוראי הבלוג בשאלות המתעוררות במהלך עבודתם. כמו כן יעניק הבלוג במה לכותבים שייקחו חלק בניסיון למצוא מענה לשאלות אלה. הבלוג ישמש גם כפורום לתגובות מצד אוהדיו ומתנגדיו של הארגון ובנוסף גם יפרסם את סיפוריהם של פעילים ישראלים ופלסטינים לזכויות אדם.

הארגון מציין השנה 20 שנים להקמתו ואתמול פרסם סיכום של נתונים שאסף על מצב זכויות האדם בשטחים מאז יום תחילת פעילותו. תקופה זו כוללת את רוב אירועי האינתיפאדה הראשונה, את תקופת הסכם אוסלו, האינתיפאדה השנייה ומבצע "עופרת יצוקה". מהנתונים שאסף הארגון עולה כי כוחות הביטחון הישראלים הרגו בעשרים השנה האחרונות 7,398 פלסטינים בישראל ובשטחים, מהם לפחות 1,537 קטינים. לטענת הארגון, השנה בה היה מספר ההרוגים הפלסטינים הגדול ביותר היא שנת 2009, בה נהרגו 1,033 פלסטינים, בהם 315 קטינים, כמעט כולם במבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

מהנתונים שאסף הארגון עולה עוד כי ב-20 השנים האחרונות הרגו הפלסטינים 1,483 ישראלים, בהם 139 קטינים. מתוכם 488 היו אנשי כוחות הביטחון ו-995 היו אזרחים שנהרגו בפיגועים. השנה שבה מספר ההרוגים מהצד הישראלי היה הגבוה ביותר הייתה שנת 2002, בה נהרגו 420 בני אדם, בהם 269 אזרחים.

  • עוד באותו נושא:
  • בצלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully