וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: המעבורת טבעה והניצולה שרדה יממה

20 בני אדם עדיין נעדרים בעקבות שקיעת המעבורת "דומאי-אקספרס" באינדונזיה. 25 שעות אחרי התאונה הבחינו דייגים בדמות שצפה במים בעזרת חגורת הצלה ואז התברר כי מדובר באחת השורדות

יותר מיממה לאחר שהמעבורת האינדונזית "דומאי-אקספרס" טבעה במצולות נראה היה שצוותי החילוץ איבדו תקווה לאתר ניצולים נוספים. אולם לאחר 25 שעות לאחר הטביעה נמצאה אחת מהנוסעות כשהיא צפה בלב ים, עדיין בחיים. 20 בני אדם נוספים עדיין נעדרים.

"דומאי-אקספרס", מעבורת במשקל 147 טונות, היתה אתמול בדרכה מהאי בטאם לפקנבארו באינדונזיה, כאשר החלה לשקוע בגלי ענק, סמוך לסינגפור. שירותי ההצלה והצבא חילצו עד כה 255 ניצולים מהמעבורת, ומשו מהמים את גופותיהם של 29 הרוגים. מעבורת נוספת נפגעה אף היא בגלל הגלים, אך כל נוסעיה יצאו מהאירוע בריאים ושלמים.

דייגים שיצאו ללב ים באזור האי סומטרה הבחינו אחר הצהריים באשה בשנות ה-30 לחייה צפה במים. הם מיהרו למשות אותה לסירתם ולפנותה אל החוף הקרוב. קצין חיל הים קולונל אדווין אמר כי היא אושפזה בבית חולים מקומי וכי מצבה יציב."הים היה סוער וירד גשם עז כשלפתע הבחינו הדייגים באשה שצפה בעזרת חגורת ההצלה. היא כנראה אשה קשוחה מאוד", הוסיף קולונל אדוון.

ספינות חיל הים, משמר החופים, המשטרה ואף דייגים לוקחים חלק במאמצי החיפוש אחר 20 הנעדרים. מזג האוויר הסוער מקשה על הצוותים, לרבות על המסוקים המעניקים להם סיוע מהאוויר. גובה הגלים באזור החיפושים מגיע עד לארבעה מטרים.

הניצולה שאותרה היא היחידה שנמצאה היום על ידי צוותי החיפוש, כאשר בין הנעדרים ישנם שישה ילדים וארבע נשים קשישות. קולונל אדווין סיפר כי מעדותם של כמה מהניצולים עולה שייתכן שכמה מהנעדרים נלכדו במעבורת בעת שקיעתה. לכן, ישנו חשש כבד לחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully