וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשמי 11/9 יאמרו: ארה"ב היא האחראית

עורך הדין של אחד מחמשת הנאשמים בתכנון מתקפת הטרור ב-2001 סיפר כי בכוונתם לנצל את המשפט האזרחי בניו יורק כדי להפיץ את רעיונותיהם ולהסביר "למה הם עשו את זה"

חמשת המחבלים שיעמדו למשפט בגין מעורבותם בתכנון פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 בארצות הברית מתכוונים לכפור באישומים, כך אמר היום (שני) עורך דינם של אחד מהם, שהסביר כי הנאשמים - שהודו ואף התרברבו במעשים - מעוניינים לנצל את המשפט האזרחי בניו יורק כבמה להפצת האידיאולוגיה שלהם.

הנאשם העיקרי בתכנון פיגועי הענק בניו יורק ובוושינגטון, חאלד שייח מוחמד, ועוד ארבעה עצירים ממחנה גואנטנמו, יועברו לניו יורק, שם יעמדו למשפט אזרחי בגין מעורבותם בטרור. הם יישפטו בבית המשפט בדרום מנהטן, בקרבת המקום בו שכנו מגדלי התאומים. מוחמד, שנחשב למס' 3 באל-קאעדה עד ללכידתו, הודה בעבר כי תכנן את מתקפת הטרור הקטלנית לפני שמונה שנים.

עורך הדין סקוט פנסטרמייקר, המייצג את עלי עבד אל-עזיז עלי - אחיינו של שייח מוחמד, ששימש כסגנו ואשר ידוע בכינוי "עמאר אל-בלוכי" – אמר כי הנאשמים לא יכחישו את מעורבותם במתקפת ה-11 בספטמבר, אלא "יסבירו מה קרה ולמה הם עשו את מה שהם עשו. מוחמד, עלי ושלושת הנאשמים הנוספים ייתנו הערכה משלהם למדיניות החוץ האמריקנית", הסביר פנסטרמייקר, "וההערכה שלהם היא שלילית". עורך הדין נפגש עם עלי בשבוע שעבר במתקן המעצר במחנה גואנטנמו בקובה. הוא לא דיבר עם שאר הנאשמים, אך הסביר שהחמישה דנו במשפטם בינם לבין עצמם.

חאלד שייח מוחמד הנאשם בתכנון הפיגועים במגדלי התאומים. AP
חאלד שייח מוחמד הנאשם בתכנון הפיגועים במגדלי התאומים/AP

דובר משרד המשפטים האמריקאי, דין בויד, אמר מוקדם יותר שהנאשמים עלולים להשתמש במשפט כבמה להפצת רעיונות. אולם "אנו סומכים על מערכת המשפט ועל השופט הפדרלי שידון בתיק זה שיבטיחו שההליכים יהיו תקינים וללא הפרעות, כפי שבתי המשפט הפדרלים עשו בעבר".

מוחמד כבר הודה בעבר בכך שתכנן את המתקפה בניו יורק ב-2001. בשימוע שנערך לו לפני כשנתיים הוא התהדר בהיותו השאפתן ביותר בקרב

פעילי אל-קאעדה, והאיש שאחראי יותר מכל אחד אחר לאסטרטגיה של הארגון בביצוע פיגועי ראווה רצחניים בקנה מידה גדול.

"הייתי המנהל המבצעי של השייח אוסאמה בן לאדן ואחראי על הארגון, התכנון, המעקב וההוצאה אל הפועל של מבצע 11 בספטמבר", אמר מוחמד, והוסיף: "אני לא שמח ששלושת אלפים נהרגו באמריקה. אני אפילו חש צער. השפה של כל מלחמה בעולם היא הרג. אני מתכוון, השפה של המלחמה היא קורבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully