וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על המו"מ המדיני: הגיע הזמן להכרעות

שר הביטחון חזר והדגיש את הצורך לחידוש המשא ומתן באזור וציין כי "עלינו להיות מוכנים ללכת קדימה גם עם הפלסטינים, גם עם הסורים וגם עם הלבנונים"

"אנחנו לא צריכים להזניח את המאמץ לבדוק איך אפשר להגיע להסדר עם השכנים. יש הכרח לקבל הכרעות קשות, כיוון שהאלטרנטיבות לא טובות", כך אמר היום (שני) שר הביטחון אהוד ברק, בהתייחסו למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. "אסור לנו לשכוח את האינטרסים הביטחוניים, אבל, עלינו להיות מוכנים ללכת קדימה גם עם הפלסטינים, גם עם הסורים וגם עם הלבנונים. אנחנו צריכים בסוף לחיות פה, במדינת ישראל חזקה ומרתיעה, אבל שחיה בשלום עם כל שכנותיה".

בתוך כך, ראש המועצה לביטחון לאומי עוזי ארד שהופיע היום בוועדת החוץ והביטחון העריך כי בתוך שבועות תחזור ישראל למו"מ עם הפלסטינים. "המדיניות הישראלית כיום היא התנעת התהליך הפלסטיני. ישראל עושה מאמצים, חלקם מתואמים עם ארצות הברית וחלקם מותאמים לאור הנסיבות להתניע את התהליך", אמר ארד. הוא הוסיף כי שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב הוא אינטרס ישראלי, "שיתוף פעולה מלא עם האמריקאים ושיתוף פעולה עם הנשיא האמריקאי הוא אינטרס עליון של ישראל. גורמי המטה משני הצדדים אמורים לתת כתף למטרה זו".

בעניין הסורי אמר ארד כי "צריך להיזהר שעיסוק משמעותי במגעים עם סוריה לא ישדר מסר של בריחה מהעניין הפלסטיני". באותו עניין, שר התמ"ת בנימין בן אליעזר המבקר בטורקיה אינו שולל מעורבות של טורקיה במו"מ עתידי בין ישראל לסוריה. במפגש עם עיתונאים טורקים, אמר בן אליעזר כי הוא "רוצה לראות את טורקיה מעורבת במשא ומתן עם סוריה. אנו מברכים על כל מעורבות של מדינה במשא ומתן". עוד אמר בן אליעזר, כי הוא נושא "מסר בשם ראש הממשלה, לפיו אנחנו מעוניינים לחזק את היחסים עם טורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully