וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: 21 נרצחו על רקע פוליטי

חמושים ששייכים ככל הנראה למנהיג מחוז בדרום המדינה חטפו ורצחו לפחות 21 בני אדם כדי למנוע מיריבם הפוליטי להתמודד בבחירות. 12 מההרוגים עיתונאים

לפחות 21 בני אדם נהרגו בדרום הפיליפינים היום (שני) זמן קצר לאחר שנחטפו על ידי יריביהם הפוליטיים, כך מסרו גורמים צבאיים במדינה. בין ההרוגים, פוליטיקאים ועיתונאים מקומיים. על פי ההערכות, החוטפים ביקשו למנוע מיריבם הפוליטי להתמודד בבחירות במדינה.

האיגוד הלאומי של עיתונאי הפיליפינים (NUJP) מסר כי 12 מבין 21 ההרוגים הם עיתונאים וקרא לעשיית צדק. "זה אתגר לניסיונות שלנו לחזק את הדמוקרטיה במדינה", אמר דובר איגוד העיתונאים הפיליפיני, ג'יימי אספינה לסוכנות הידיעות AFP.

על פי מקורות צבאיים, בין החטופים היו, גנאלין טיאמזון-מנגודאטו ,אשתו של הפוליטיקאי, שהיתה בדרכה להגיש את טפסי מועמדותו לתפקיד מושל המחוז מגינדנאו בבחירות בשנה הבאה. כמו כן, נחטפו שני עורכי דינה, ועיתונאים.

"כוחותינו הצבאיים הגיעו לאזור היכן שהרכבים נחטפו. הם נורו על ידי חמושים", אמר מפקד הצבא באזור אלפרדו קייטון בראיון ברדיו. לדברי מפקד צבאי אחר, גופותיהם של 13 גברים ו-8 נשים נמצאו עד כה, חלקן הושחתו.

מוקדם יותר היום, דווח ש-40 בני אדם נחטפו, מתוכם, אשת הפוליטיקאי טיאמזון-מנגודאטו ו-20 עיתונאים מקומיים. בעלה של מנגודאטו מתמודד מול דאטו אנדל אמפטואן, ראש משפחה מקומית חזקה. אמפטואן נבחר כמושל המחוז בשלוש מערכות הבחירות האחרונות ללא יריבים. הוא התפטר לאחרונה מתפקידו כדי לעקוף את מגבלת תקופת הכהונה. מבין 22 ראשי העיר במחוז, רובם הם בניו, נכדיו או קרובי משפחה שלו. שניים מבניו נהרגו עקב התנקשויות בין משפחות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully