וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קנדי הסתבכה עם הכנסייה הקתולית

מנהיג הכנסייה הקתולית ברוד איילנד תקף בפומבי את פטריק קנדי, בן למשפחה הקתולית הבכירה בארה"ב, לאחר שקנדי גילה כי נאסר עליו להשתתף בטקס דתי חשוב עקב תמיכתו בהפלות

מנהיג הכנסייה הקתולית במדינת רוד איילנד שבארצות הברית, תקף אתמול (ראשון) בחריפות את פטריק קנדי, אחיינו של הנשיא ג'ון קנדי ובנו של הסנטור טד קנדי. דבריו של מנהיג הכנסייה, הבישוף תומאס טובין, נאמרו לאחר שפטריק גילה כי הבישוף אסר עליו להשתתף בטקס קבלת לחם הקודש בכנסייה עקב תמיכתו בהפלות.

"אני מאוכזב שחבר הקונגרס ידבר בפומבי על בקשתי החסויה מלפני שלוש שנים שמטרתה היחידה היא רווחתו הרוחנית", מסר הבישוף טובין בהודעה. "אין לי שום רצון להמשיך את הדיון על חייו הרוחניים של חבר הקונגרס בפומבי. אך בו זמנית, אני בהחלט אגיב באופן פומבי ובחריפות בכל פעם שהוא יתקוף את הכנסייה הקתולית או יפרסם הודעות לא מדויקות על הקהילה הפרטית שלי". טובין גם נשבע להתפלל להכאתו של חטא ולחזרתו בתשובה של קנדי.

קתולי רע?

הודעתו של הבישוף באה בתגובה לגילוי של חבר הקונגרס קנדי בעיתון "הפרובידנס ז'ורנל", על כך שלפני כשלוש שנים טובין אסר עליו להשתתף בטקס קבלת הלחם הקדוש - אחד החשובים ביותר בכנסייה הנוצרית בכלל והקתולית בפרט. הבישוף גם הורה לכמרים שלא לתת לו את הלחם הקדוש עקב עמדותיו. קנדי אמר לעיתון שטובין תירץ את העונש בכך שאינו קתולי טוב, עקב העמדות שבהן נקט כנבחר ציבור, בעיקר בנושא ההפלות. לדברי העיתון, קנדי לא פירט אם הוא כיבד את האיסור.

בתוך כך, העיתון "בוסטון הרלד" מדווח שקנדי - חבר קונגרס ממדינת רוד איילנד - נמצא בעיצומו של עימות פומבי עם טובין עקב תמיכת הכנסייה בסעיפי רפורמת הבריאות שאוסרים על מימון פדרלי להפלות.

אכילת לחם הקודש היא חלק מטקס הסקרמנט של הכנסייה, במהלכו הכומר מחלק למאמינים רקיק לחם ויין, שאמורים לסמל את הגוף והדם של ישו. משפחת קנדי היא המשפחה הקתולית הבכירה בארצות בארצות הברית. ג'ון קנדי, דוד של פטריק, היה הנשיא האמריקאי הקתולי הראשון והיחיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully