וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן: "היועץ הבא - לא בהכרח אחד מהארבעה"

שר המשפטים יראיין היום את ארבעת המועמדים המובילים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. עם זאת, הבהיר: "איני מחויב לרשימת המועמדים של ועדת האיתור"

"המועמד שיתמנה ליועץ המשפטי לממשלה בתחילת השנה הבאה, לא ייבחר בהכרח מתוך 'רשימת הארבעה', שגיבשה ועדת האיתור". כך הבהיר הבוקר (שני) שר המשפטים יעקב נאמן. נאמן אמר את הדברים בראיון לגלי צה"ל, לקראת הראיונות שהוא צפוי לערוך היום עם ארבעת המועמדים המרכזיים לתפקיד, עורך הדין צבי אגמון, עורך הדין יהודה ויינשטין, הפרופסור ידידיה שטרן והפרופסור דפנה ברק-ארז

"אני לא ועדה. פשוט התבקשתי לבחון, כפי שהיה נהוג גם בעבר, את מי שר המשפטים ממליץ בפני הממשלה למנות כיועצה המשפטי", אמר נאמן בראיון. לדבריו, אין בכוונתו לעקוף את החלטות הוועדה, אך הוא אינו מחויב להמלצותיה. "הוועדה בעצם אמרה לנו שהיא הגיעה למבוי סתום, ואף מועמד לא נהנה מהסכמתם של ארבעת חבריה", אמר, "במקום זה, הם המליצו על ארבעה מועמדים שזכו לתמיכה של שלושה מחברי הוועדה - מה שלא הופיע בהנחיות כשהיא הוקמה".

נאמן הדגיש כי לא יעלה את סוגיית פיצול תפקיד היועץ במסגרת הראיונות שיקיים. "אני חושב שזו שאלה שהממשלה צריכה להכריע בה ולא יועץ משפטי", אמר. השר הוסיף, כי הוא גורם אובייקטיבי, מפני שאינו חבר באף מפלגה. "נהגתי בעניין הזה בצורה ממלכתית והשתדלתי לא להיות מעורב במשחקים הפוליטיים", אמר. "ברגע שאני אמצא את המועמד המתאים, בין אם מתוך הארבעה ובין אם מחוץ לה, אצטרך לדון בזה לגופו של עניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully