וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן מממנת מרצים אנטי ישראלים

עיתון אמריקאי מדווח כי קרן צדקה אילסמית תרמה מאות אלפי דולרים לאוניברסיטאות בארה"ב, בהן מלמדים מרצים שמתנגדים לישראל. לטענת הרשויות בארה"ב, אירן היא זו שעומדת מאחורי הקרן

מרצי אוניברסיטאות אנטי-ישראלים ופרו-אירנים בארצות הברית זוכים למימון מארגון צדקה איסלמי בניו יורק, שלטענת השלטונות האמריקאים אירן עומדת מאחוריו. כך פרסם אתמול (ראשון) העיתון "הניו יורק פוסט".

לטענת העיתון, הארגון ששמו "קרן אלאווי" תרם מאות אלפי דולרים לחוגים ללימודי מזרח תיכון ופרס לאוניברסיטאות קולומביה וראטגרס. חוגים אלה מעסיקים מרצים שתומכים בשלטון באירן.

"מצאנו עדויות שממשלת אירן שולטת באמת בכל מה שקשור בקרן", אמר החוקר הראשי במשרד התובע הכללי של ניו יורק, אדם קאופמן, ל"ני יורק פוסט". רשויות החוק הפדרליות נמצאות בתהליך של החרמת נכסים בגובה של עד 650 מיליון דולר ששייכים לקרן. לטענת הרשויות, אירן מעבירה כספים באמצעות הקרן כספים, לא רק למוסדות חינוך איסלמיים בארצות הברית, אלא גם לרשת מרגלים אירנים שבסיסה באירופה.

"מגדל השן מזנה עצמו עבור כסף"

אחת התרומות הגדולות ביותר היתה בגובה 100,000 דולר לאוניברסיטת קולומביה, לאחר שזו הסכימה לארח את נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בעת ביקורו בניו יורק ב-2007 לרגל פתיחת עצרת האו"ם.

בין השנים 2005-2007 הקרן תרמה כ-350,000 דולרים לחוג ללימודי פרסית באוניברסיטת ראטגרס שבניו ג'רזי. ראש המרכז ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטה בעבר ונשיא המועצה האמריקאית-אירנית, פרופסור הושאנג אמיראחמדי, תמך בגלוי בחיזבאללה ובחמאס במעמדם כארגונים לגיטימיים ולא ארגוני טרור.

"זה סיפור של אירן שמלבינה את המדיניות שלה דרך האקדמיה", אמר ל"פוסט" מייקל רובין, מומחה לאירן. "ומגדל השן מזנה את עצמו עבור כסף". דובר אוניברסיטת קולומביה אמר ל"פוסט" שלעיתים רחוקות תרומותיה של קרן אלאווי עלו על כמה אלפי דולרים, ושהתרומה בגובה 100,000 דולרים היתה הגדולה ביותר. הוא הוסיף שהאוניברסיטה הופתעה לדעת על קשריה הישירים של הקרן עם הממשלה האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully