וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בשיחות בין אזרבייג'ן וארמניה

המתווכים בשיחות בין נשיא אזרבייג'ן ונשיא ארמניה בנושא נגורנו-קרבאך מסרו שחלה התקדמות בין שני הצדדים אך התגלו גם קשיים. השניים ייערכו פגישה נוספת במועד לא ידוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

מתווכים בשיחות בין ארמניה לאזרבייג'ן בנושא נגורנו-קרבאך אמרו היום (ראשון) שחלה התקדמות משמעותית בין הצדדים, אך גם זוהו קשיים.
אנשי ארגון ה OSCE – הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה – שמתווך בשיחות בין נשיא אזרבייג'ן אילהאם אלייב לנשיא ארמניה סרז' סארקסיאן במינכן, לא מסרו מידע רב. המתווך הצרפתי ברנרד פאסייה אמר שהוא ועמיתיו מארצות הברית ורוסיה יכינו את הפגישה הבאה, אך לא פירט מתי היא תתקיים.

מוקדם יותר היום נשיא אזרבייג'ן אילהאם אלייב הזהיר שהוא מוכן להשתמש בכוח כדי לקחת את השליטה על האזור מארמניה כמוצא אחרון אם השיחות תכשלנה.

המתח בין המדינות גבר לאחר שטורקיה הודיע שהיא תפתח את הגבול שלה עם ארמניה, 16 שנים אחרי שהיא סגרה אותו כאות סולידריות עם אזרבייג'ן במהלך מלחמת נגורנו-קרבאך. טורקיה, מצידה, אמרה שהיא תממש את ההסכם רק אם ארמניה תסכים לוויתורים בנוגע לאזור השנוי במחלוקת. כ-30,000 בני אדם מתו במהלך המלחמה שפרצה בנגורנו-קרבאך בשנות ה-90, לאחר שתושביו הכריזו על עצמאות מברית המועצות. מאז 1994 הוא נמצא בשליטת ארמניה בעקבות הפסקת אש בתיווכה של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully