וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הרכבת: "אני נלחם באיים רבים של שחיתות"

יצחק (חקי) הראל השתתף בשבתרבות בבאר שבע וטען: "בשנתיים האחרונים נתקלתי באיים רבים של שחיתות ובזבוז". ויש גם הבטחה: "בקרוב יהיה ניתן להגיע מת"א לי-ם ב-30 דקות"

אם לשפוט לפי הצהרותיו של יצחק (חקי) הראל בסוף השבוע בבאר שבע, מנכ"ל רכבת ישראל לא הופתע במיוחד מהפרשיות האחרונות שהתגלו ברכבת ובראשן ניסיון השוד החמור שביצע לכאורה מנהל תחנת ראשון לציון של הרכבת אשר ניסה בתחילת החודש ביחד עם אדם נוסף להוציא באיומי אקדח את הפיקדון היומי של תחנת הרכבת ת"א-מרכז.

"בשנתיים האחרונות נתקלתי באיים רבים של שחיתות ובזבוז ברכבת ישראל" אמר המנכ"ל במסגרת אירוע שבתרבות שהתקיים אתמול בבאר שבע. הראל אמר את הדברים על רקע שורה ארוכה של דיווחים ואירועים שנתגלו ברכבת בתקופה האחרונה מלבד הפרשייה האחרונה ובהם כתב אישום שהוגש מוקדם יותר החודש כנגד בכירים בוועד העובדים על שקיבלו שוחד מספקים בתחום ההלבשה לצורך הטיית מכרזים וכן מחקרים שנערכו לאחרונה ומצביעים על ליקויים קשים בתכנון פרוייקטים תשתיתיים של הרכבת - עד כדי סיכון חיי אדם ובזבוז רב של משאבים.

הראל התייחס בדבריו גם לעומס והצפיפות המאפיינים את הרכבת בימי א' ו-ה': "אני רוצה לשלם לצה"ל כסף מזומן כדי שיעלו את החיילים על הרכבות אחרי 9", אמר המנכ"ל, אשר נושא דרגת אלוף במילואים. "על פי מחקר שערכנו - בימים רגילים מהווים החיילים 24% מלקוחות הרכבת ואילו בימים א' עד ה' מגיע חלקם ל-50% - אנחנו רוצים להגיע להסדר עם צה"ל שיאפשר לנו להסיע את כולם בביטחון ובנוחות".

בתחום התשתיות טען הראל כי קו אשקלון-באר שבע של הרכבת יושלם בתוך חמש שנים וכי העבודות לביצוע והפעלת קו A1, הקו המהיר מת"א לירושלים, יימשכו בתנופה גבוהה על מנת לאפשר בהקדם תנועה רכבתית בין שתי הערים שתיארך 30 דקות בלבד. הוא התייחס גם לקו הרכבת המתוכנן לאילת אשר נידון בשנים האחרונות במשרדי הממשלה כפרוייקט לאומי ואמר "הצידוק העיקרי של קו כזה הוא שינוע מטענים". כמו כן טען מנכ"ל הרכבת כי בחברה פועלים להקמת מרכז לוגיסטי נוסף בדרום על מנת למנוע את המצב הקיים בו על כל הרכבות לצאת ולחזור בתום השירות למרכז הארץ (לוד או נתניה) - דבר אשר מונע מרכבת ישראל לפעול בלוחות זמנים גמישים יותר ולהציע את שירותיה עד סמוך לכניסת השבת, מיד אחרי יציאתה או בשעות לילה מאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully