וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים של צ'אווס: קסטרו, קרלוס התן ואידי אמין

בנאום טלוויזיוני הזמין מנהיג ונצואלה את שליט קובה לשעבר להגיע לביקור בארצו, יצא להגנת אחד מהטרוריסטים הידועים העולם ותהה "האם אידי אמין היה באמת אכזר?"

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס הזמין הלילה (ראשון) לביקור בארצו את מורה הדרך הרוחני שלו, שליט קובה לשעבר פידל קסטרו. במהלך נאום ששודר בטלוויזיה הקריא צ'אבס מכתב שכתב לקסטרו בן ה-83 ואמר כי "ונצואלה מחכה לבואך".

במידה ויענה קסטרו להזמנה תהיה זו הופעתו הפומבית הראשונה מאז עבר סדרת ניתוחים בבטנו ב-2006 וויתר על שלטונו לטובת אחיו, ראול קסטרו. צ'אווס הזמין את קסטרו להשתתף גם בפגישה שתיערך בין מנהיגי דרום אמריקה בקובה בחודש דצמבר ואמר כי הוא "במצב טוב מספיק כדי להגיע".

אמש יצא צ'אווס להגנתו של איליץ' רמירז סאנצ'ז, שנחשב לאחד מהטרוריסטים המפורסמים בעולם ונודע בכינויים "קרלוס" ו"התן". בנאומו אמר צ'אווס כי הטרוריסט היה "לוחם מהפכה" שתמך בפלסטינים. "אני מגן עליו, לא משנה לי מה יאמרו מחר באירופה", אמר צ'אבס, "האשימו אותו כי הוא טרוריסט, אבל קרלוס באמת היה לוחם מהפכה.

"חשבנו שהוא היה קניבל", אמר צ'אווס, "יש לי ספקות... אני לא יודע, אולי הוא היה לאומני גדול, פטריוט". צ'אווס הודה במהלך נאומו כי כבר בשנת 1999, ביושבו בכלא, הוא כתב מכתב ל"קרלוס". הוא ציין כי הוא מאמין שבן בריתו נאסר שלא בצדק, וכינה אותו "אחד הלוחמים הגדולים של הארגון לשחרור פלסטין". בנוסף, הנשיא רמז כי בן ארצו משלם מחיר גבוה על עצם תמיכתו בבעיה הפלסטינית.

בנאומו מיהר צ'אווס להגן גם על מנהיגים נוספים שלטענתו תויגו בטעות תחת התווית "החבר'ה הרעים", בהם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ונשיא זימבבואה רוברט מוגאבה. צ'אווס כינה את השניים "אחים", ואמר כי הוא תוהה האם שליט אוגנדה לשעבר, אידי אמין, היה באמת כה אכזר כפי שתיארו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully