וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפנות יישובים או לסרב פקודה - כך כתבתם

יותר מ-2,500 טוקבקיסטים סיפרו כיצד בכוונתם לנהוג ברגע שיקבלו צו מצה"ל הקורא להם לפנות יישובים. בואו לראות מי תמך, מי התנגד ומי לא הבין כלל את השאלה. זה מה שכתבתם

יותר מ-2,500 טוקבקיסטים השיבו על השאלה וסיפרו לנו ולכם מה יעשו ביום שבו יקבלו צו המורה להם לפנות יישובים יהודים. ליקטנו חלק משלל התגובות, הקצרות והארוכות, כדי להראות מה אתם חושבים על הסיטואציה הקשה, מהם הפתרונות שאתם מציעים, ומה אתם, כחלק מצה"ל, צבא העם, עומדים לעשות ברגע האמת.

חלק מהגולשים לא הבינו, או בחרו להראות שהם אינם מבינים, על מה בכלל השאלה. הגולש אביתר, לדוגמא, תהה אם "יש בכלל התלבטות", והבהיר כי הוא " לא כובש ,לא נוטש ,לא שמאלן -לא מגרש!!!!!". גם הגולש שהתקרא בכינוי "ראש על הכתפיים" תמה על השאלה. "אם הצבא היה פוקד עליך לרצוח את משפחתך היית עושה את זה?? מה הנימוקים?? תחשבו על זה...", הוא כתב.

גם מהצד השני, לא הבינו הגולשים מה השאלה, אולם הפעם מפני שהיו בטוחים שהתשובה השנייה ברורה כשמש. הגולש שהזדהה בשם "בעד מילוי פקודה" כתב כי "אין פה בכלל דילמה והשאלה מיותרת. לא יתכן שחייל יחליט מה הוא עושה ומה לא, זוהי אנרכיה, הרס המדינה, והרס הצבא. כך שאני נגד מרד בצה"ל ובעד מילוי פקודות". גם הגולש "אנונימי" חשב שזה נושא שלא ראוי להעלות לדיון וביקש "נא להשאיר את צה"ל מחוץ לפוליטיקה - הנ"ל לא מקדם אותנו כעם לשום מקום".

רבות מהתגובות התייחסו לדילמה הקשה שעומדת בפני מי שלא מסכים עם הפינוי, אך יבצע אותו בכל זאת בהתאם לחוקי המדינה. הגולש "ימני מאוד" כתב כי "בכאב גדול ונגד רצוני,אפנה למרות שזה נגד דעותי. כי אחרת במה אנחנו שונים מהמשתמטים השמאלנים שאנחנו כל כך מתעבים, ומבני הישיבות שאנו דורשים מהם שירות צבאי מלא. חוק זה חוק. הלוואי ויפקיעו את נושא הפינוי מהחיילים ויעבירו למשטרה, אך עד אז יש להיות לויאלי למדינה וחוקיה,עם כל הצער שבדבר".

גם הגולש "לוחם בכפיר" הבהיר כי יש להישאר נאמנים לערכי הצבא וכתב כי "לא מסרבים פקודה!! בני ישיבות צעירים מרדנים....", והוסיף כי "בתור חייל בחטיבת כפיר (גדוד דוכיפת כבוד) צריך להגיד שלא לסרב פקודה גם אם היא קוראת לפנות ישובים. הצבא בנוי עם פקודות ואם נתחיל לסרב הצבא יתפרק ויראה חלש. כל החיילים שגינו את הפינויים בפומבי הם חיילים צעירים, כולה אוגוסט 09 והם בכלל לא מבינים את הצבא, לא עברו כלום ולא יודעים כלום עליו. כל הביינישים (בני ישיבות) האלה עושים שנה ו-4 ומי הם בכלל שהם יוצאים בהצהרות פוליטיות?! שיעשו 3 שנים כמו כולם ואז יהיה להם הכבוד אולי לדבר על דברים כאלה..."

פקודה בלתי חוקית?

הגולש יהורם, לעומתם, חושב שבסירוב הפקודה אין עבירה על החוק, משום שהיא בלתי חוקית בעליל. "פקודה זו היא בלתי חוקית לא אמלא פקודה כזו ואחנך את הילדים שלי לסרב בכל תוקף", הוא כותב. "צה"ל קיים להגן על העם היהודי בארצו בארץ ישראל. מדינת ישראל היא לא רק תל אביב, בראש ובראשונה ירושלים ויהודה ושומרון כל העבר ההווה והעתיד התנ"ך האבות המלך דוד חרטו את קיומנו בארץ ישראל נשבענו לדגל להגן על כל יהודי באשר הוא ולא לעקור יהודים כמו גירוש ספרד. תתביישו לכם לכל מי שנתן יד בזה. ואני לא גר שם אלא באר שבעי ולא דתי אבל ליבי ליבי עם כל העקורים האחים שלי מגוש קטיף איזה עוול מי שנתן ידו לכך הרי שהוא היה אחראי להקמת החמס ולשמונה שנות ירי הקאסם ולתגבור כוח האויב".

גם הגולש ערן אמר כי אין לפנות יישובים והסביר כי " פינוי היישובים ומדינה פלסטינית- המשמעות: סוף מדינת ישראל. צריך להבין שהמושג שתי מדינות לשני עמים לא קיים אצל הפלסתינים מבחינתם אין כזה דבר. פלסתיני שאומר שיש כזה דבר (ואין הרבה כאלה) מתכוון שזה השלב הראשון בהשתלטות על כל השטח וחיסול מדינת ישראל. מדינת ישראל חייבת להיות שלמה ובעלת שליטה מודיעינית מלאה באזורים של הרשות הפלסתינית, אחרת חיילים נחטפים ואין סיכוי לשחררם (גלעד שליט) והפלסתינם מתחמשים ומגיעים עם טילים עד יישוב גדול כמו באר שבע. לסיכום סירוב פקודה = עזרה להמשך קיום מדינת ישראל".

הגולש "מצביע שמאל ותיק" הבהיר גם הוא כי יסרב וכתב כי "עד היום אני מכה על חטא על חלקי בפינוי רצועת עזה.
לא עוד!! בפעם הבאה אשב בגאווה בכלא ולא אפנה יישובים".

יש כאלה שהתנדבו לפנות

לצד הקריאות לסרב, הבהירו חלק מהגולשים כי ישמחו להגיע ולפנות את ההתנחלויות. הגולש אזרח ישראלי כתב כי "לחמתי בלבנון על אף שפוליטית ומוסרית הנגדתי לפלישה באופן נחרץ. הצבא איננו המקום לממש את שאיפותך הפוליטיות , מה גם שאני סבור שפינוי הסרטן של יש"ע יעשה למדינה רק טוב".

גם הגולש מילואימניק כתב כי "יהודה והשומרון, הם, להזכירכם, לעולם לא סופחו למדינת ישראל, אלא מוחזקים על ידיה תחת שלטון צבאי. אי לכך, הצבא, ולא השלטון האזרחי, הנו הריבון, וכל מי שאומר שפינוי ישובים, או כל פעולה אחרת באיזורים אלו תפקידה של המשטרה, טועה ומטעה".

הגולש עופר קרא גם כן לפנות וציין כי "מה שצריך זה להודיע לתושבים על מועד הפנוי. לאחר מועד זה, צה"ל מפסיק להגן על היישוב ולמעשה האנשים שם צריכים לדאוג לעצמם. אחרי שמדינה מחליטה, באמצעות מוסדותיה הרשמיים והדמוקרטיים להחזיר שטחים ולפנות יישובים, מי שלא מתפנה מרצון, הוא למעשה מוציא את עצמו מהמדינה. אני מפנה, במובן שאני עוזר למי שמתפנה מרצון, גם עזרה פיסית בפיוני וגם מצביע בעד פצוי ראוי והולם לכול מי שמתפנה. זו הדרך שתמנע את היות המדינה שבויה בידי אנשים שחושבים שהם יודעים יותר טוב ממנה מה טוב לנו. לא צריך לפנות בכוח. צריך להשאיר את מי שלא מתפנה להסתדר לבד. זה יגרום למהומת "אלוהים" אבל זו הדרך הפחות גרועה".

הגולש שהזדהה בשם ליאור כתב כי "אני מתנדב לפנות התנחלויות, בנוסף למילואים רגילים". הוא הוסיף כי " ההתנחלויות הן הסרטן הגורם לתחלואי החברה הישראלית. פינוי ההתנחלויות הינה המשימה החשובה של המדינה. ברצוני להתנדב למשימה זאת".

ויש מי שמצא אשמים

בין הדעות הנחרצות שהביעו רוב הגולשים, ניתן היה למצוא גם האשמות על הנסיבות שהובילו לקרע בנושא. הגולש ישראל, לדוגמא, הבהיר כי "האירועים הללו- פרי הבאושים של סרבנות השמאל". ישראל הוסיף כי "מי שחשב שכשחיילים המזוהים עם השמאל יסרבו פקודה חוקית הדבר ישכח ולא ישפיע אזיי נכונה לו אכזבה. הסרבנות הימנית היא פרי הבאושים של הסרבנות משמאל. בחזקת אם אתם יכולים- אנחנו יכולים פי כמה וכמה. כדור השלג שהחלו לגלגל תמהונים מהשמאל יהפוך חלילה לאסון אימתני. לצורך העניין, אלו ואלו אמורים היו להשפט ע"י בית דין צבאי (או אזרחי) פלילי לפי סעיף של מרד ו/או המרדה. כולי תקווה כי קברניטי המדינה ישכילו להשתלט על האירועים במועד ולא לחכות ליום פקודה (שלבטח יגיע) ולראות כי צה"ל נותר רק פיקציה לא משמעותית. מישהו חושב שאני טועה?".

הגולש דיוגנס, לעומתו, הבהיר כי "לא היינו מלכתחילה צריכים להיכנס לצרה הזאת, וכיום אנחנו צריכים להיות פיקחים כדי לצאת ממנה. לשאלה הנשאלת, האם אנו צריכים אנרכיה או שלטון חוק שהסדר הוא בראש מעייניו? מה לעשות אם יש תמיד חילוקי דיעות, אבל את זה לבטא רק במקום אחד בקלפי. הממשלה חובתה להחליט, וכשהיא מחליטה חובה על כולם לציית לה אלא אם כן הפקודה בעליל לא חוקית, לדוגמא על הצבא המפנה לירות ולהרוג מי שלא רוצה להתפנות מרצון. לא נחיה על חרבנו ופינוי זה חלק מתהליך השלום, גם אם שכנינו לא יודעית להעריך זאת וממשיכים בטרור למרות הפינוי. אך אנו צריכים לעשות דברים לטווח הארוך, וזה אומר התנתקות מוחלטת מהשכנים כמו לכל מדינה בעולם. המצב היום לא בריא בלשון המעטה".

והגולש יוני העלה שאלה חדשה באנלוגיה מעניינת. "שמירה על יישובים באיו"ש - עושה מילואים או מסרב?", הוא כתב, והסביר כי "החבר'ה מימין שוכחים שכבר 40 שנה שמאלנים עושים מילואים בשטחים - דבר שהוא נגד האמונות שלהם מאז ומתמיד. אבל מי זוכר להם את זה? זה לא נחשב כי רק לימנים יש ערכים שווים...".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully