וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: סגנו של חתאמי נשלח לשש שנות מאסר

מוחמד עלי אבטחי, סגנו של מוחמד חתאמי נידון למאסר ממושך, בשל חלקו במהומות שפרצו אחרי הבחירות לנשיאות במדינה. מוסאווי: "על השלטון לחדול מלנסות להפחיד את האנשים"

מוחמד עלי אבטחי, שהיה סגן נשיא אירן בין השנים 1997 ל-2005, נדון לשש שנות מאסר על ידי בית המשפט העליון בטהרן, כך דווח היום (ראשון) בתקשורת האירנית. אבטחי, שהיה סגנו של הנשיא לשעבר מוחמד חתאמי, נעצר לאחר הבחירות שנערכו באירן השנה והואשם בעידוד הפגנות רחוב ומחאה כנגד תוצאות הבחירות. אבטחי נעצר יחד עם עוד 12 בכירים בתנועה הרפורמית והוא הבכיר הראשון שמורשע.

אבטחי הוא הפוליטיקאי הראשון שהחל לכתוב בלוג באינטרנט ולאחר מעצרו אף הורשה לעדכן אותו מתוך בית הסוהר. כתב האישום נגדו התבסס בין היתר על רשימות שפרסם במהלך הבחירות בבלוג שלו, ועל כך שהעיד שם כי לקח חלק בהפגנת מחאה נגד הבחירות. בנוסף גם ראיון שהעניק לרשת הטלויזיה בי.בי.סי בפרסית "לא מצא חן" בעיני השלטונות. עורך דינו של אבטחי הודיע כי בכוונתו לערער על ההחלטה, ובהתאם לחוק האירני שוחרר אבטחי לביתו עד תום הדיון בערעור, בערבות של 7 מיליארד ריאלים אירנים (כ-700 אלף דולר).

משרד המשפטים האירני הודיע בשבוע שעבר כי חמישה אזרחים נדונו למוות ו-81 נוספים קיבלו עונשי מאסר של עד 15 שנים, בעקבות מעורבותם במחאות ומקרי האלימות שפרצו לאחר הבחירות.

מנהיג האופוזיציה באירן, מיר חוסיין מוסאווי, אמר היום לאחר פרסום העונש של אבטחי, כי על השלטון "לחדול מלנסות להפחיד את האנשים ולגרום להם לשנות את עמדותיהם הפוליטיות". באתר הרשמי של התנועה הרפורמית פרסם מוסאווי הודעה בה נכתב גם כי "התנועה תמשיך לפעול והיא מוכנה לשלם כל מחיר".

אתמול קרא נאבי חביבי, ראש אחת מהמפלגות השמרניות באירן, למוסאווי להגיע אף הוא לבית המשפט ולהישפט על "השקרים הגדולים" שהפיץ לאחר הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully