וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט הצביע בעד רפורמת הבריאות של אובמה

בצעד טכני חשוב אישר הרוב הדמוקרטי בסנאט את הצעת החוק של הנשיא. כעת יחלו הסנאטורים בדיון בחוק, בתקווה שיאושר סופית לפני חג המולד. דובר הנשיא: "הצבעה היסטורית"

הסנאט האמריקאי הצביע הלילה (ראשון) בעד הרפורמה בביטוח הבריאות, של הנשיא ברק אובמה. הרוב הדמוקרטי בסנאט, יחד עם שני סנאטורים עצמאים המשתייכים לסיעת הרוב, ניצלו את מלוא כוחם כדי לצלוח בשלום הצבעה טכנית, שמאפשרת להביא את חוק ביטוח הבריאות לדיון במליאת הסנאט ולהצבעה. הדיון יפתח רק בשבוע הבא בשל חג ההודיה, והנשיא אובמה מקווה שחוק הבריאות יעלה להצבעה ויעבור עוד לפני חופשת חג המולד.

חברי הסנאט אישרו את החוק ברוב של 60 תומכים לעומת 39 מתנגדים. סנאטור רפובליקאי אחד נעדר ממהצבעה. עם פרסום התוצאות, נשמעו באולם מחיאות כפיים סוערות. בכך עבר החוק את המכשול הראשון לקראת אישור סופי של הסנאט, וכעת יחלו הסנאטורים בדיון בחוק, שצפוי להיפתח ב-30 בנובמבר ויימשך לכל הפחות שלוש שבועות.

לפני כשבועיים אישר הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים תוכנית כוללת למערכת הבריאות, לרבות "אופציה ציבורית". הגרסה שאישר בית הנבחרים שונה מזו שאושרה על ידי הסנאט, ועבודת גישור הפערים בין שתי הגרסאות צריכה להסתיים עד ינואר, כדי לאפשר לאובמה לאשר את החוק באופן סופי.

אובמה הביע שביעות רצון מההצבעה בסנאט שתאפשר להתחיל במהלכים לחקיקת הרפורמה בביטוח הבריאות. "ההצבעה ההיסטורית הלילה מקרבת את הסוף של ההתעללות של חברות הביטוח, תסייע לבלום את העלויות העולות לדאגה בבריאות, להביא יציבות וביטחון לאלה שיש להם ביטוח בריאות, ולספק ביטוח בריאות איכותי לאלה שאין להם", מסר הלילה דובר הבית הלבן רוברט גיבס בשמו של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully