וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברזיל: להקפיא מיד הבנייה בהתנחלויות

בתום פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אמר נשיא ברזיל כי על ישראל לחדול מיד בבנייה בהתנחלויות. דה סילבה הוסיף כי על האו"ם לתווך בין ישראל לפלסטינים במקום ארה"ב

הבנייה הישראלית בהתנחלויות חייבת להיפסק מיד, כך אמר אמש (שישי) נשיא ברזיל לואיס אינסיו (לולה) דה סילבה בתום פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי לולה אמר ש"יש להקפיא את הרחבת הבנייה בהתנחלויות. גבולות המדינה הפלסטינית העתידית חייבים להישמר, כמו גם חופש התנועה של הפלסטינים בשטחים הכבושים".

אבו מאזן ביקש מלולה בפגישתם להרחיב את המעורבות של מדינתו במאמץ הבינלאומי להשגת הסדר במזרח התיכון. "אנחנו מעריכים את מאמציה של ברזיל", אמר אבו מאזן. "העולם עשוי להפיק תועלת מהשפעתה של ברזיל באזור". לולה ואבו מאזן נועדו בעיר הצפונית סלבדור בפגישה שארכה כשעתיים בה דנו השניים במחלוקות במזרח התיכון ובקידום ברשות הפלסטינית.

בתוך כך, סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי לולה אמר בראיון לתחנת רדיו מקומית שארה"ב נושאת באחריות על המשבר במזרח התיכון ושעליה להפסיק ולשמש כמתווכת בשיחות השלום. לולה הוסיף כי התיווך במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים צריך להיות מנוהל על ידי האו"ם. "כל עוד ארה"ב מנסה לנהל את המשא ומתן, לא יהיה שלום, משום שישנם גורמים נוספים שצריך לצרף לשולחן המשא ומתן", אמר לולה. "על האו"ם לפקח על השיחות".

ברזיל מעוניינת לחזק את מעמדה במזרח התיכון, לכן אירחה השבוע את נשיא המדינה שמעון פרס ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתארח שם כעת. כמו כן, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד צפי לבקר השבוע בברזיל. אבו מאזן אמר הערב כי לולה מוכן לקחת חלק בשיחות השלום בין ישראל והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully