וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצמות לאירן: "שקלו מחדש את תשובתכם"

נציגי שש המעצמות שנפגשו בבריסל כדי לדון באפשרות לנקוט צעדים נגד אירן, החליטו לבסוף לאפשר לאירן עוד הזדמנות. "אנו מאוכזבים מחוסר התשובה האירנית"

נציגי שש המעצמות דנו היום (שישי) בבריסל באפשרות לנקוט צעדים נגד אירן בשל סירובה לקבל את עסקת העשרת האורניום. בהודעה שיצאה לאחר הפגישה נכתב כי הנציגים "מאוכזבים מאי תשובתה של אירן בנוגע לעסקה אודות פרויקט הגרעין שלה". נציגיהן של חמשת החברות הקבועות במועצת הביטחון, ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וכן נציג גרמניה, הוסיפו כי "אנו דוחקים בטהרן לשקול מחדש את תשובתה".

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, אמר היום כי הוא מתנגד להטלת סנקציות על אירן. לדבריו, "במקרה של הטלת סנקציות, אירן תהפוך לניצית יותר".

יו"ר סבא"א מוחמד אל ברדאעי בפגישה עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. רויטרס
ממשיך לחייך? אחמדיניג'ד עם ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אל-ברדאעי/רויטרס

אתמול הבהיר משרד החוץ הרוסי כי עדיין לא החלו שיחות לגבי הטלת סנקציות נוספות נגד אירן, מאחר שטרם התקבלה תשובה חד משמעית מטהרן לגבי תוכנית העשרת האורניום מחוץ למדינה. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מסר קודם לכן כי ארצו החלה בדיונים לנוכח הודעת שר החוץ האירני כי ארצו לא תוציא את האורניום משטחה.

"ככל שאנחנו יודעים, אין עדיין תשובה רשמית וסופית מטהרן", אמר דובר משרד החוץ במוסקבה, אנדריי נסטרנקו. "אין כרגע דיונים לגבי גיבוש סנקציות נוספות נגד אירן".

דבריו של הבכיר הרוסי נאמרים שעות ספורות לאחר שהנשיא אובמה הכריז כי הממשל האמריקאי החל בשיחות לקראת אפשרות של הטלת סנקציות נוספות על אירן. מחר יתכנסו בברלין נציגי שש המעצמות – ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה – כדי לדון בצעדים נגד טהרן.

"הם לא הצליחו להגיד 'כן', וכתוצאה מכך התחלנו בדיונים עם שותפינו הבינלאומיים לגבי החשיבות של ההשלכות", אמר אובמה במהלך מסיבת עיתונאים בסיאול עם נשיא קוריאה הדרומית, לי מיונג-באק.

הנשיא האמריקאי ציין כי חבילת "צעדים אפשריים שתוכיח את רצינותנו לאירן" צפויה להתגבש "בשבועות הבאים", אולם הוא נמנע מלפרט את טבען של הסנקציות החדשות. עם זאת, אובמה לא סגר את הדלת בפני האפשרות הדיפלומטית. "אני ממשיך להחזיק בעמדה שהם עשויים לעבור בדלת הזו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully