וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב הבא של אובמה: רפורמת הבריאות בסנאט

מנהיג הרוב הדמוקרטי הציג את הצעת החוק של נשיא ארצות הברית לביצוע הרפורמה בביטוח הבריאות. הסנאטורים הרפובליקאים נערכים לקרב במליאה

הסנאטור הארי ריד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקאי, הציג היום (חמישי) את נוסח הצעת החוק לביצוע רפורמה במערך ביטוחי הבריאות, לקראת פתיחת הדיונים, הצפויים להיות סוערים, על התוכנית ההיסטורית שמקדם הנשיא ברק אובמה. הנשיא כבר רמז כי ייתכן שהחוק יאושר רק בשנה הבאה.

בתחילת החודש אישר בית הנבחרים, ברוב של 220 מול 215, את הצעת החוק על הרפורמה בביטוח הבריאות, שאמורה להבטיח כי 96 אחוזים מהאמריקאים יוכלו להחזיק בכיסוי רפואי. בעקבות ההחלטה בבית הנבחרים עברה תשומת הלב לסנאט, שפעל לגבש הצעת חוק משלו.

לפי הצעת החוק שהציג הסנאטור ריד ואשר עלותה עומדת על 849 מיליארד דולר לעשר שנים - הביטוח הרפואי יורחב לעוד 30 מיליון אזרחים ועל חברות הביטוח יכפה למכור פוליסות לכל מי שירצה לקנות. כיום, חברות הביטוח מסרבות להעניק כיסוי לאנשים שסובלים מבעיות רפואיות קיימות. סעיף נוסף בהצעת החוק קובע, כי המעסיקים לא יחויבו להציע ביטוחים רפואיים לעובדים.

להצעה יש רוב מוחלט של 58 סנאטורים דמוקרטים ושני סנאטורים עצמאים, שיכולים למנוע מהרפובליקאים לעכב את הדיונים בעזרת פיליבסטר, אבל שני הסנאטורים העצמאים ושלושה סנאטורים דמוקרטים שמרנים לא פסלו את האפשרות שלא יתמכו במניעת הפיליבסטר.

"כעת זה הזמן של אמריקה, וזה לא יהיה דיון קצר", אמר מנהיג המיעוט הרפובליקאי, סנאטור מיץ' מקונל. "פרמיות גבוהות, העלאות מסים וקיצוצים בביטוח כדי לשלם לממשל גדול יותר - העם האמריקאי יודע שזו לא רפורמה".

הנשיא ברק אובמה, ששם את הרפורמה בראש מדיניות הפנים שלו, אמר כי הצעת הסנאט "מקדמת יותר מתמיד את האפשרות לטיפול בבעיות" של מערכת הבריאות, אולם הודה כי על אף שהוא מקווה שהכל יסתיים השנה, ייתכן שיהיה צורך להמתין לשנה הבאה עד שיחתום על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully