וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי: לצאת למאבק עממי נגד ההתנחלויות

בכיר פתח קורא לפלסטינים לפתוח במאבק נגד הבנייה בהתנחלויות וייהוד ירושלים. בראיון מיוחד מהכלא בישראל הצהיר ברגותי: "תמיד קראתי לשילוב של מו"מ, התנגדות, פעולה פוליטית, דיפלומטית"

"שיחות השלום עם ישראל נכשלו, והפלסטינים צריכים לפתוח במאבק עממי ודיפלומטי כדי להשיג עצמאות מדינית". כך אמר היום (חמישי) בכיר פתח מרואן ברגותי בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, שהתנהל באמצעות עורך דינו. ברגותי, שמרצה עונש מאסר בישראל, קרא בראיון להיאבק בהתנחלויות ובייהוד מזרח ירושלים.

לדברי ברגותי, כל עוד דיפלומטיית השלום של ארצות הברית נמצאת בקיפאון, אין הצדקה לפילוג בין תנועת פתח לחמאס ששולט בעזה. "אני לא רואה שיש הבדל פוליטי מהותי בין הפתח לחמאס", אמר האסיר, ממנהיגי האינתיפאדה. ב-2004 הוא נשפט לחמישה מאסרי עולם בגין חלקו באינתיפאדה השנייה שפרצה בשנת 2000. לפני מעצרו נחשב ברגותי למועמד מוביל לרשת את יאסר ערפאת.

"בצל כישלון המשא ומתן, והיעדרה של ישראל כשותפה לשלום, האסטרטגיה הנחוצה היא קודם כל סיום המחלוקת והחזרת האחדות הלאומית", אמר ברגותי. "אין סיבה בעולם למנוע פיוס לאומי, במיוחד לאור ההתפתחויות האחרונות והאופק החסום למשא ומתן".

המנהיג הפלסטיני הבא?

ברגותי תיאר את הפילוג בקרב הפלסטינים כ"פשע נגד האומה", וקרא לחמאס לחתום על מסמך ההבנות המצרי כדי שהבחירות יוכלו להתקיים. בתשובה לשאלה האם יתמודד בבחירות, ברגותי אמר: "כשפיוס לאומי יושג ויש הסכם לערוך בחירות אני אקבל את ההחלטות הראויות".התמודדותו של ברגותי בבחירות תלויה בשחרורו מהכלא בעסקת חילופי שבויים.

בעוד החמאס מתנגד להסכם שלום קבוע עם ישראל, ברגותי מאמין בניהול משא ומתן עם ישראל על מנת להקים מדינה פלסטינית עצמאית בגדה ובעזה, ובירתה מזרח ירושלים.

"להמר על משא ומתן לבד ומעולם לא היתה הבחירה שלנו. תמיד קראתי לשילוב של משא ומתן, התנגדות, פעולה פוליטית, דיפלומטית ועממית", אמר ברגותי. הוא קרא ל"קמפיין עממי" נגד הבנייה בהתנחלויות, אותן הוא מכנה ייהוד של חלקים כבושים של ירושלים, המצור על עזה, גזילת שטחים ובנייה של "חומת הפרדה גזענית", אך לא פירט למה הוא מתכוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully