וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותאקי: "לא מאמין שיוטלו סנקציות על אירן"

שר החוץ האירני דחה את האפשרות שהמערב יטיל סנקציות על אירן, אם זו תדחה את ההצעה להעשרת אורניום מחוץ לשטחה. אובמה: מקווה שאירן תשנה את עמדתה

שר החוץ האירני התייחס בביטול הבוקר (חמישי) לאפשרות לפיה יוטלו על מדינתו סנקציות במקרה וטהרן תדחה את הצעת המערב להעשיר אורניום מחוץ לשטחה. "סנקציות הוא מושג שהיה נהוג בשנות ה-60' וה-70'" אמר מנושאר מותאקי במהלך מסיבת עיתונאים בביקור בפיליפינים. "אני סבור שהם [המערב, ד.מ.] נבונים מספיק שלא לשוב על טעויות העבר", אמר והוסיף כי "הכול תלוי בהם".

אתמול דחה מותאקי את הצעת מעצמות המערב לפיה על אירן לשלוח אורניום להעשרה מחוץ לשטחה. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, סבא"א, דרשה שאירן תשלח 75% מהאורניום שברשותה להעשרה בצרפת ורוסיה, שם יועשר האורניום לרמה שתוכל לשמש למטרות מחקר רפואי – ואז יישלח האורניום בחזרה לאירן.

מותאקי שב ואמר שאירן תסכים להצעה רק בתנאי שהעברת האורניום תיעשה בשטחה של אירן. "אירן מתכוננת להמשך השיחות עם המערב במסגרת מה שהוצע" אמר מותאקי, "זה לא הרעיון שלנו לבצע החלפה של האורניום, אלא שלהם. אנחנו רק מציעים אפשרויות למימוש החלפת האורניום".

בתוך כך, נשיא ארה"ב ברק אובמה המסייר במזרח הרחוק אמר הבוקר כי הוא החל בשיחות עם מדינות המערב על ההשלכות האפשריות של סירוב אירני להצעה שהגישו המדינות לאירן בנוגע לתכנית הגרעין שלה. אובמה הוסיף כי הוא עדיין מקווה שאירן תשנה את עמדתה הנוכחית ותאפשר העשרת אורניום מחוץ לשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully