וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגברים בלבד: שתו בירה כדי למנוע מחלות לב

הצדקה רפואית ל"בירה עם החבר'ה": מחקר חדש שהתפרסם בבריטניה מצא כי צריכת אלכוהול כבדה בקרב גברים מפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות לב. על הנשים, כך עולה, אין השפעה

חוקרים מספרד מצאו כי צריכה כבדה של אלכוהול בקרב גברים מפחיתה את הסיכון למחלות לב, כך פורסם הלילה (חמישי) בביטאון רפואי בבריטניה. המחקר הותקף על ידי מדענים אחרים שטענו כי הוא רצוף בטעויות ועלול לעודד צריכת אלכוהול מוגברת. המחקר השנוי במחלוקת מצא כי בני אדם הצורכים אלכוהול באופן סדיר מפחיתים בכך את הסיכוי לחלות במחלות לב כליליות.

מחקרים קודמים רבים הצביעו על כך שצריכת אלכוהול מתונה - בדרך כלל מוגדרת כמנת אלכוהול אחת או שתיים ביום – עשויה להתברר כהרגל בריא, במיוחד בנוגע למחלות לב. ואולם, מומחים מסבירים כי צריכת אלכוהול כבדה עלולה להביא לפגיעה באיברים פנימיים ולהוביל למוות מוקדם.

המחקר החדש, שפורסם בביטאון רפואת הלב הבריטי כלל בחינה של 15,500 גברים ו-26,000 נשים בגילאים 29 עד 69 שנשאלו מה כמות האלכוהול שצרכו בשנה האחרונה. הנבחנים הוגדרו בחמש דרגות צריכה: לא שותים אלכוהול כלל, שותים שהפסיקו לצרוך אלכוהול, צורכי אלכוהול מתונים, צורכי אלכוהול ברמה גבוהה, וצורכי אלכוהול ברמה גבוהה מאד. לשם המחשה, ברמה הגבוהה ביותר מדובר בבני אדם שצורכים מעל 90 גרם אלכוהול ביום, כמות המקבילה לכ-12 משקאות.

לאחר שעקבו אחר הנסקרים במשך 10 שנים ומיפו את תפוצת מחלות הלב ביניהם, אמרו החוקרים כי התוצאות הראו שהסיכון לחלות במחלות לב בקרב גברים צורכי אלכוהול ירד בכ-30%, והסיכון לחלות בקרב צורכים כבדים נמוך מאשר בקרב אלו שהוגדרו כצורכים מתונים. בקרב הנשים לא נמצא קשר בין צריכת אלכוהול לשיעור הסיכון לחלות במחלות לב.

"ספרד מדורגת שישית בעולם בצריכת אלכוהול, והיא יצרנית הבירה והיין השלישית בגודלה בעולם. כמו כן, שיעור התמותה ממחלות לב בספרד הוא מהנמוכים בעולם", ציינו החוקרים.

ואולם, החוקרים מזהירים במחקרם כי על פי נתונים של ארגון הבריאות העולמי,כ-76 מיליון מתוך כ-2 מיליארד צורכי האלכוהול בעולם סובלים מבריאות ירודה בשל כך, ושאלכוהול גורם למותם של 1.8 מיליון בני אדם בעולם בכל שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully