וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: נתניהו לא סומך עלינו כמתווכים

סימן נוסף להידרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה. ראש ממשלת טורקיה רגיפ' טייפ ארדואן טוען שבנימין נתניהו לא בוטח בטורקיה כמתווכת במשא ומתן עם סוריה

ישראל לא סומכת יותר על טורקיה לתווך בשיחות השלום עם סוריה, כך אמר היום (רביעי) ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן. דבריו של ארדואן מהווים סימן נוסף להידרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה בחודשים האחרונים.

ארדואן ציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניגוד לקודמו אהוד אולמרט, אינו בוטח בטורקיה. ארדואן הוסיף שהוא לא חושב שנשיא סוריה בשאר אסד יאפשר לצרפת לתווך בין המדינות. בשנה שעברה טורקיה קידמה מגעים שנסובו סביב דרישתה של סוריה לנסיגה מלאה מהגולן וטענותיה של ישראל כי סוריה מחמשת ארגונים בלבנון וברצועת עזה. המגעים הללו לא הניבו שיחות רשמיות, כמו גם ניסיונותיה של טורקיה לחדש את השיחות. מאז כניסתו של נתניהו לתפקיד, ישראל שללה את חידושן של שיחות עם סוריה בתיווכה של טורקיה, ודרשה שהמגעים יהיו ישירים.

"בנושא הזה, העמדה של ישראל היא שהיא לא בוטחת בנו," אמר ארדואן במסיבת עיתונאים ברומא, שם הוא נמצא לרגל כינוס המזון של האו"ם. "ראש הממשלה הישראלי בעבר אהוד אולמרט בטח בטורקיה, אבל נתניהו לא בוטח בנו. זאת הבחירה שלו."

נתניהו ואסד נפגשו בנפרד בשבוע שעבר עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ונתניהו אמר שהוא מעדיף לקיים משא ומתן ישיר. "עכשיו צרפת מנסה לקחת את התפקיד שהיה לנו", אמר ארדואן. "אני לא בטוח איזו עמדה בשאר אסד ייקח, אבל ממה ששמעתי ממנו, הם לא הולכים לאשר משהו כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully