וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוסטרליה לא אוהבים את דת הסיינטולוגיה

ראש ממשלת אוסטרליה שוקל הקמת ועדת חקירה לבדיקת הכנסייה הסיינטולוגית. חבר פרלמנט אוסטרלי חשף סיפורים של חברים לשעבר בארגון שטענו על מעשי התעללות ועינויים

קווין ראד, ראש ממשלת אוסטרליה, הביע היום (רביעי) דאגה לגבי הכנסייה הסיינטולוגיה לאחר שסנאטור בפרלמנט חשף האשמות נגד הארגון של חברים לשעבר. האשמות הללו כללו עינויים, הפלה בכפייה, התעללות מינית, מעילה וטענות נוספות.

הסנאטור האוסטרלי ניק זנופון תקף היום בחריפות את הכנסייה הסיינטולוגית וחשף מכתבים מבכירים לשעבר בארגון שמעלים חשדות לפעילות פלילית, וקוראים לבחינה מחדש של מעמדו של הארגון כגוף פטור ממס.

"יש את הפנים הציבוריות של הארגון, שטוען שהוא נותן הכוונה ותמיכה למאמיניו ויש את הפנים הפרטיות של ארגון שמנצל את מאמיניו ותוקף בחריפות את מתנגדיו, ונראה שפועל בעיקר על ידי פרנויה", אמר זנופון בפרלמנט האוסטרלי. "הקורבנות הללו של הסיינטולוגיה טוענים שמדובר בכת נצלנית, מניפולטיבית, אלימה וארגון פלילי."

דובר מטעם הכנסייה הסיינטולוגית אמר בתגובה שהוא לא מאמין שהטענות הללו נכונות אך הארגון מוכן לשתף פעולה עם המשטרה. בהודעה מטעם הארגון נאמר שהטענות שהועלו על ידי חברים לשעבר הן "מסע פרופגנדה שמתאימות למשטרים טוטליטריים, לא אוסטרליה, מדינה שמכירה בחופש דת", ושהן "אמינות בערך כמו בני זוג כשהם מדברים על בני זוגם לשעבר".

"באוסטרליה חוששים מהסיינטולוגיה"

לטענת זנופון, באחד המכתבים שהוא קיבל מכרמל אנדרווד, מנהלת לשעבר של סניף הכנסייה בסידני, נכתב שכשהיא נכנסה להריון הופעל עליה לחץ רב לעבור הפלה. "כרמל אומרת שהיא גם היתה עדה להדרכה שעברה ילדה צעירה שאביה התעלל בה מינית כדי לדעת מה להגיד לחוקרים על מנת לשמור על הפשעים הללו בסוד", אמר זנופון.

לדברי ראש הממשלה ראד, הטענות שהועלו הן חמורות והוא שוקל חקירה, אך יש לבחון בזהירות את הראיות. "להרבה אנשים באוסטרליה יש חששות אמיתיים לגבי סיינטולוגיה. אני שותף לחלק מהחששות הללו. אבל הבה נתקדם בזהירות, ונבחן בזהירות את החומר שהוא סיפק לנו, לפני שאנחנו מקבלים החלטות על פעולה פרלמנטרית נוספת", אמר ראד.

הכנסייה הסיינטולוגיה הוקמה ב-1954 על ידי סופר המדע הבדיוני ל. רון האברד. במדינות רבות, ביניהן אוסטרליה, היא מוכרת באופן רשמי כדת פטורה ממס. היא נתקלת בהתנגדות רבה בעיקר באירופה, שם כמה מדינות מגדירות אותה ככת ולא כדת. בחודש שעבר בית משפט בצרפת קנס את הכנסייה במדינה בסכום של 600,000 אירו אחרי שראשי הורשעו בהונאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully