וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "לא נעביר אורניום למדינה זרה"

שר החוץ האירני דחה את ההצעה שגובשה עם המערב, לפיה אירן תעביר את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה בתמורה לקבלת דלק גרעיני בעתיד. לדבריו, יש לבצע את החילופים בו זמנית ורק בשטחי אירן

אירן הצהירה היום (רביעי) כי אין בכוונתה לקבל את הצעת המערב להעברת רוב האורניום המועשר שברשותה לחו"ל בתמורה לדלק גרעיני בעתיד. שר החוץ האירני מנושהר מותקי הציע במקום זאת לבצע את החילוף בין האורניום לדלק הגרעיני בו זמנית, בשטחי הרפובליקה האיסלמית.

בימים אלה מקיימת אירן מגעים עם חמש החברות הקבועות של מועצת הביטחון של האו"ם - ארצות הברית, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין - וגרמניה בניסיון להגיע לפשרה בנושא תוכנית הגרעין. בחודש שעבר דווח כי טהרן השיבה לטיוטת ההסכם שגובשה בחסות הסוכנות לאנרגיה אטומית, לפיה 75% מהאורניום שלה יועשרו ברוסיה, אך כעת מסתמן שהיא תדחה את ההסכם בצורתו הנוכחית.

"ערכנו בדיקה טכנית וכלכלית", אמר שר החוץ האירני לסוכנות הידיעות המקומית איסנ"א. "כמעט שאין לנו ספק שלא נעביר את האורניום המועשר בדרגה 3.5% לשטחי מדינה זרה. פירושו של דבר שאנו מוכנים לשקול חילופים סימולטניים בתוך אירן".

על פי ההסכם שהתגבש בשיחות וינה, אמורה אירן להוציא לרוסיה כ-1,200 ק"ג אורניום מועשר, מתוך כ-1,500 ק"ג שברשותה, לצורכי תהליך העשרה עד לרמה של 20 אחוזים, רמת ההעשרה הנדרשת כדי להפוך את האורניום למוטות דלק גרעיניים. בדרך זו תיאלץ אירן לוותר על רוב האורניום המועשר שברשותה שעלול לשמש אותה לייצור פצצה גרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully