וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים בארה"ב מתים, ולא למען הדגל

לפחות 140 חיילים אמריקאים שמו קץ לחייהם במהלך השנה האחרונה, מספר המהווה שיא של יותר מ-30 שנה. בצבא מתקשים להסביר את העלייה, אך אומרים שהמאבק בהתאבדויות מתחיל להניב פירות

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

מספר ההתאבדויות בקרב חיילי צבא היבשה של ארצות הברית זינק בשנה האחרונה ונמצא בדרכו לשבור שיא. כך עולה מנתונים שנמסרו אתמול (שלישי) למשרד ההגנה האמריקאי.

סגן מפקד צבא היבשה, הגנרל פיטר צ'יארלי, אמר כי לפחות 140 חיילים שמו קץ לחייהם עד לחודש אוקטובר 2009. לשם השוואה, בשנת 2008 התאבדו 140 חיילים במהלך כל השנה - וגם אז היה זה שיא של 30 שנה. "אנחנו כנראה נגיע לסוף השנה עם מספר גבוה יותר מזה שנרשם בשנה שעברה. זה איום ונורא ואינני רוצה להפחית בחשיבות הנתונים הללו", אמר גנרל צ'יארלי.

עם זאת, הגנרל צ'יארלי אמר כי שיפור מסוים חל בחודשים האחרונים, לאחר שבחודשים ינואר ובפברואר היתה עלייה גבוה במיוחד במבפר המתאבדים. "מטרתנו מההתחלה היתה לפעול לצמצום מספר ההתאבדויות בסך הכל. אני באמת מאמין שאנחנו מתחילים לראות התקדמות בנושא", אמר הגנרל במסיבת עיתונאים שנערכה בפנטגון בוושינגטון.

סגן מפקד הצבא ייחס את השיפור היחסי במספרים לתוכנית להגברת המודעות לבעיה שהחלה לפעול בפברואר. במסגרת התוכנית עברו חיילים וקצינים שיעורים על הנושא ועל הדרכים למנוע מקרים נוספים.

גורמים בכירים בצבא אמרו, כי לא ברור מדוע מספר ההתאבדויות שובר שיאים מדי שנה. צ'יארלי נשאל במסיבת העיתונאים אם הנתונים הקשים משקפים את הלחץ הנפשי שבו שרויים החיילים כיום, לאור שליחתם למשימות ארוכות במיוחד במדינות זרות, כמו אפגניסטן ועירק. הגנרל השיב כי אינו יודע מה הסיבה לבעיה: "אין תשובה פשוטה. כל התאבדות זה מקרה ייחודי, כמו האנשים עצמם".

הנתונים הללו אינם בעיה בלעדית של צבא היבשה. גם בקרב הנחתים נרשם מספר שיא של התאבדויות: בין ינואר לאוקטובר היו 42 מקרים, בעוד שב-2008 כולה היו גם 42 מקרים, ב-2007 היו 33 מקרים וב-2006 היו 25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully