וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו ההכנות לבחירות הצפויות בעירק

סגן הנשיא הסוני הודיע שהוא מטיל וטו על חוק הבחירות בדרישה להגדיל את הייצוג בפרלמנט של פליטים שנמלטו מהמדינה בשל הקרבות. בעקבות זאת הודיעה ועדת הבחירות על דחיית ההכנות

משבר חדש מעיב על הבחירות הכלליות הצפויות להיערך בחודש ינואר בעירק. אחד מסגני הנשיא הטיל היום (רביעי) וטו על סעיף בחוק הבחירות החדש, ובעקבות זאת שוב הודיעה ועדת הבחירות המרכזית על דחיית כל ההכנות שכבר החלו לצורך קיום הבחירות.

סגן הנשיא הסוני, טארק אל האשמי, הודיע על התנגדותו לסעיף 1 בחוק הבחירות, מאחר שאין בו ביטוי מספק לעירקים שנאלצו לברוח מבתיהם אחרי הפלישה האמריקאית. האשמי דורש כי הייצוג לפליטים, רובם סונים, יוגדל ל-15 אחוז בפרלמנט החדש.

פלישת כוחות הקואליציה ב-2003 והאלימות העדתית שפרצה בעקבות הפלתו של סדאם חוסיין אילצה מאות אלפי עירקים לברוח מבתיהם, חלקם לאזורים אחרים בעירק וחלקם אל מחוץ לגבולות המדינה.

"שלחתי את מכתב ההתנגדות שלי למועצה הנשיאותית ועותק נוסף לפרלמנט", אמר האשמי. "הסעיף המתוקן שלי מציע להעניק צדק לכל העירקים שחיים בחו"ל, לא רק בעירקים שעקרו למדינות שכנות".

בעקבות הווטו, תחזור הצעת החוק לדיונים בפרלמנט. עדיין לא ברור מתי הצירים ידונו בשינויים, כאשר פרשנים הזהירו כי העיכוב החדש יכול להקשות על קיום הבחירות הכלליות ב-21 בינואר ועל המשך הנסיגה המתוכננת של הכוחות האמריקאיים מהמדינה.

לפני עשרה ימים, בתום חודשים ארוכים של דיונים, אישר הפרלמנט העירקי את החוק שאמור לאפשר את קיום הבחירות הכלליות בינואר הקרוב. המכשול העיקרי היה מחלוקת על הקצאת הקולות באזור כרכוך העשיר בנפט שבצפון המדינה, בשל הסכסוך בין הערבים לכורדים על השליטה בעיר.

בעקבות זאת הודיע ראש ועדת הבחירות, פרג' אל-חיידרי, כי הפרלמנט החדש יורכב מ-323 מושבים לעומת 275 כיום. הגדלת המושבים מבוססת על הנוסחה שהוגדרה בחוק הבחירות, אשר קובעת ייצוג לכל 100 אלף תושבים בהתאם למידע שהתקבל ממשרד הסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully