וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג חשפה תוכנית לדמוקרטיזציה

העיר הנמצאת כבר יותר מעשור תחת שליטת סין הקומוניסטית פרסמה "מפת דרכים" שתוביל לקיום בחירות ישירות בשנת 2017. תומכי הדמוקרטיה לא מרוצים ומתכננים הפגנות מחאה

הונג קונג חשפה היום (רביעי) תוכנית מתאר לרפורמה פוליטית בהסדרי הבחירות שייערכו בעיר בשנת 2012, במה שנראה כצעד קריטי במאבקה של הקולוניה הבריטית לשעבר עם סין בדרך לקיום בחירות ישירות ב-2017.

העיר הונג קונג, שחזרה לשליטה סינית ב-1997, מנהלת כבר יותר מעשור מאבק עם מנהיגי המפלגה הקומוניסטית של סין כדי למצוא "מפת דרכים" בדרך לאפשר זכות הצבעה לנשים ומיעוטים, מה שמהווה עבור מנהיגי הונג קונג את המטרה האולטימטיבית בגיבוש מיני-חוקה עבור העיר המונה שבעה מיליון תושבים.

תוכנית המתאר שפורסמה היום עדיין צריכה לעבור שלושה חודשים של דיון ציבורי ואישורים חוקיים לפני שתוכל לצאת לדרך. ככל הנראה, התוכנית תנסה לשמר את המצב הקיים כיום בהונג קונג, והיא מציעה תהליכים "מעט יותר דמוקרטים" לבחירה של מנהיגי העיר ב-2012, מה שמעורר תגובות נזעמות בקרב תומכי הדמוקרטיה בעיר שמתכננים הפגנות מחאה.

המזכיר הראשי של הונג קונג, הנרי טאנג, שהודיע על הרפורמה המתוכננת, אמר כי צעדים נוספים שיינקטו בדרך לדמוקרטיזציה של העיר בבחירות שיערכו ב-2012 הם קריטיים בדרך לבחירות ישירות ב-2017. "אימצנו את הגישה האמפטית לנושא, עם ביטחון מלא להתקדם לקראת פיתוח חוקה להונג קונג ומתן זכות הצבעה לכולם", אמר טאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully