וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משלבת אהבה לקרח אמנות עם וויסקי?

אמן הולנדי מתכנן מיצג על קרחונים בגרינלנד כדי לתאר השפעה של התחממות כדור הארץ. בקוטב הדרומי, מתכננים חוקרים מניו זילנד לחלץ ארגזי וויסקי שקבורים בקרח כבר 100 שנים

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

אנשי שבט האינואיט שבגרינלנד מתמודדים יום-יום עם משבר האקלים. מאז שהבינו כי הים המפריד בין האי ליבשת לא קופא לחלוטין, נאלצו המקומיים להחליף את המזחלות בסירות כדי לצוד מזון. אמן הולנדי בשם אפ ורגן החליט שהגיע הזמן להפנות תשומת לב לשינוי באורח החיים והתרבות של בני האינואיט כתוצאה משינוי האקלים. לשם כך, מחפש ורגן שני קרחונים שיתאימו למיצג האומנותי שלו. בכוונתו להציב שני פסלי ברונזה גדולים על הקרחונים, לתת להם להיסחף באוקיינוס ולשקוע כאשר הקרחונים יימסו.

בתוך כך, בצד השני של העולם מתכננים מומחים מניו זילנד משימת חילוץ של שני ארגזי וויסקי שהושארו באנטרקטיקה לפני יותר מ-100 שנה. הארגזים קבורים עמוק בתוך הקרח הארקטי מתחת לבקתה שנבנתה במהלך הגעתו של סר ארנסט שקלטון לקוטב הדרומי ב-1907. המשלחת היתה במרחק 160 ק"מ מהקוטב אך נאלצה לחזור על עקבותיה.

לדברי ארגון המורשת הארקטית של ניו זילנד, המתכננת את משימת החילוץ, הארגזים יעברו שיחזור ושימור ואז יוחזרו לבקתה, שעומדת להפוך למוזיאון. דובר האגודה מסר כי אין כוונה לטעום ממשקה הוויסקי, שיוצר על ידי חברת מקקינלי ושות'. עם זאת, בעלי החברה הביעו תקווה שיוכלו לקנות בקבוק במטרה לשחזר את התערובת בת 100 השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully