וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: בתוך 10 שנים יוכפל מספר המשתמטים

העמותה לחופש דת ושוויון פרסמה נתונים שמהם עולה כי בעוד 10 שנים, ישתמט אחד מכל ארבעה מועמדים לגיוס על בסיס "תורתם אמונתם". בעמותה טוענים על "אפליה שזועקת בין דם לדם"

על פי הערכה שמפרסמת היום (שלישי) עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון, בשנת 2019 ישתמטו 12,600 בחורי ישיבות מדי שנה משירות בצה"ל, שהם אחד מכל ארבעה בני 18 בישראל. לפי נתוני צה"ל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר זה יהיה יותר מכפול ממספר המשתמטים כיום העומד על 5,700 לשנה (13% ממחזור הגיוס).

מהעמותה נמסר כי "לאור העובדה שהמספר הכולל של האברכים המשתמטים עומד היום על 55 אלף, אפשר להעריך שאם לא יחול שינוי דרמטי הוא יעמוד ב-2019 על כמאה אלף או יותר". על פי סקר שערך מכון סמית, 84% מהציבור מתנגדים למתן פטור משירות צבאי לבחורי הישיבות. המחקר התבסס על סקר בקרב מדגם גדול במיוחד של 1,200 איש מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת.

שחר אילן, סמנכ"ל מחקר והסברה של עמותת חדו"ש אמר כי "הנתונים מוכיחים את הצורך הדחוף בקביעת מכסה של בחורי ישיבות שמקבלים פטור והטלת סנקציות על כל מי שיסרב לעשות שירות צבאי או אזרחי משמעותי". אילן הוסיף כי "לאפליה הזועקת בין דם לדם הולכת ומתווספת בעיה אמיתית של בטחון לאומי. חייבים לפתור את הבעיה היום לפני שיהיה מאוחר מדי".

בעמותת חדו"ש קראו לצוות שהוקם לפקח על יישום "חוק טל" לשים קץ לתופעה של שירות אזרחי "ספק פיקטיבי בתחומים כמו חונכות ולחייב את המתנדבים לעשות שירות משמעותי בתחומים כמו במד"א או בכבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully