וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: מוקדם מדי למדינה פלסטינית

שרי האיחוד דחו את בקשת הרשות הפלסטינית לתמוך בהכרזה חד צדדית של מדינה פלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם. שר החוץ של שבדיה: עדיין לא בשלו התנאים לצעד כזה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

האיחוד האירופי דחה היום (שלישי) את בקשת הרשות הפלסטינית לתמוך בהכרזה חד צדדית של מדינה פלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם.

שר החוץ של שבדיה, קרל בילדט, שארצו משמשת כנשיאת האיחוד האירופי, אמר כי התנאים טרם הבשילו למהלך מסוג זה. "אני מקווה שאנחנו נהיה במקום שבו נכיר במדינה פלסטינית, אך קודם כל צריכה להיות אחת שכזו. לכך, אני חושב שטרם הבשילו התנאים", אמר בלידט.

שרי החוץ של האיחוד דנו היום בדרכים לשתף פעולה עם הממשל האמריקאי, בכדי להחזיר את ישראל והרשות הפלסטינית לשולחן המשא ומתן. נציבת קשרי החוץ של האיחוד האירופי, בניטה פררו-ולדנר, אמרה כי "הדבר החשוב ביותר כעת הוא לסייע לאמריקאים להושיב את שני הצדדים לשולחן המשא ומתן".

בילדט הוסיף כי הוא יכול להבין מדוע הפלסטינים מעוניינים בהכרזה חד צדדית, כאמצעי לצאת מהמבוי הסתום אליו הגיעו השיחות. "ברור שזהו מהלך שנוצר בשל הקושי במצב, כשהם (הפלסטינים) לא רואים שום כיוון להתקדם אליו. אני יכול להבין זאת", אמר שר החוץ השבדי. בילדט חזר על קריאת האיחוד האירופי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקפיא את הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, כתנאי הכרחי לחזרה לשולחן המשא ומתן.

בילדט הוסיף כי הוא יכול להבין מדוע הפלסטינים מעוניינים בהכרזה חד צדדית, כאמצעי לצאת מהמבוי הסתום אליו הגיעו השיחות. "ברור שזהו מהלך שנוצר בשל הקושי במצב, כשהם (הפלסטינים) לא רואים שום כיוון להתקדם אליו. אני יכול להביו זאת", אמר שר החוץ השבדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully