וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הסרבנות תגרום להתמוטטות המדינה"

ראש הממשלה התייחס לחיילי חטיבת כפיר שהניפו אתמול שלט נגד פינוי התנחלויות והוסיף כי "אין לסרבנות מקום, נעשה הכל כדי למגר אותה". אשכנזי: "ננקוט ביד קשה נגד התופעה"

רויטרס

"הסרבנות תגרום להתמוטטות המדינה. אין לה מקום ונעשה הכל כדי למגר אותה", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבסיס חיל הים בחיפה. בביקור דיבר גם הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, שאמר כי "ננקטת יד קשה נגד התופעה".

הבוקר נגזרו עונשי מאסר לארבעת החיילים הנוספים שהניפו אתמול את השלט שבו נכתב "גם גדוד נחשון לא מפנה יהודים". אחד החיילים נשפט ל-20 ימי מאסר בפועל, חייל נוסף ירצה 14 יום מאסר בפועל ושני חיילים נוספים נשפטו ל-28 ימי ריתוק. אתמול נשפטו שני חיילים נוספים שהיו מעורבים באירוע ל-30 ימי מאסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסרבנות תגרום להתמוטטות המדינה. אין לה מקום ונעשה הכל כדי למגר אותה". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ איתן כבל (העבודה) פנה היום ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי (קדימה), בדרישה לקיים דיון על האירועים בחטיבת כפיר. לדבריו, "יש לפעול ביד קשה נגד החיילים מניפי השלטים המכתימים את הלוחמים האמיתים במעשיהם. אסור לתת להם להפוך את צה"ל לחבורה של פלאנגות".

המקרה שארע אתמול מתווסף למקרה נוסף של מרד בחטיבת כפיר. בסוף חודש אוקטובר חיילים מהחטיבה הניפו שלט גדול במהלך טקס השבעה לחיילי הגדוד. על השלט נכתב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש" ובמקביל הונפו שלטים דומים על ידי הורי חיילים בקהל. שני החיילים שהניפו את השלט הורידו אותו רק לאחר התערבותם של המפקדים במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עונשי מאסר נגזרו הבוקר לארבעת החיילים הנוספים שהניפו אתמול את השלט שבו נכתב "גם גדוד נחשון לא מפנה יהודים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחאה הזו קיבלה רוח גבית נוספת לאחר ש-25 חיילי מילואים ששירתו בשנים האחרונות בגדוד שמשון של חטיבת כפיר, מסרו לפני כחודש למפקד הגדוד, סגן אלוף ציון שנקור מכתב, שבו הם הביעו את זעמם על השתתפות הגדוד בפינוי ההתנחלות חומש. במכתב שהועבר גם למפקד חטיבת שומרון אלוף משנה איציק בר, ציינו חיילי המילואים כי הם "מתביישים בגדוד", על כך שחייליו מפנים ישראלים מההתנחלות חומש שבשומרון.

חבר הכנסת נחמן שי ביקש לקיים דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון בנושא האירועים בחטיבת כפיר. "האירועים בחטיבת כפיר מעידים כי מתחת לפני השטח שוררת בחטיבה תרבות של אי מילוי פקודות וסרבנות", אמר ח"כ שי. "למרות שהמח"ט הגיב במהירות על המקרה האחרון, הרי שסדרת האירועים מעידה כי משהו רקוב בחטיבת כפיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו מבקר בבסיס חיל הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully